Methodology of road capacity investigation, congestions occuring on them and proposals for their elimination
Public support
Provider
Ministry of Transport
Programme
—
Call for proposals
—
Main participants
AF-CITYPLAN s.r.o.
Contest type
—
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Metodologie zjišťování kapacity pozemních komunikací, kongescí na nich se vyskytujících, návrhy na jejich odstranění
Annotation in Czech
Současná síť pozemních komunikací ČR z hlediska dopravní úrovně má sice geodeticky přesně definovanou podobu, ale její kapacity, jako matematickofyzikální charakteristiky na spočetně velké množině profilů a křižovatek, jsou konfrontovány s každodenními aktivitami obyvatel ČR či cizinců. Intenzity, jako matematickostatistické charakteristiky důsledků aktivit spočetně velkých souborů řidičů, jsou protějškem kapacit, neustále rostou (statisticky významně na souborech osobních automobilů) a jev vzájemné konfrontace obou charakteristik (kongesce) je stále častější. V intravilánu na řadě míst již dochází i k zastavení dopravního proudu. Na rozhodování řidičů při volbě dopravní trasy mají zřetelný vliv kritická místa komunikační sítě. Proto rozhodovací postupy správců komunikační sítě k účinným regulačním opatřením je nutno podložit vlivem sítě na posuzovaný úsek. Výsledky řešení musí být rozlišeny pro intravilán a extravilán.
Scientific branches
R&D category
—
CEP classification - main branch
JO - Land transport systems and equipment
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
20104 - Transport engineering
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
Metodika přiblížila podobná řešení ve světě a přispěla k jejich možné aplikaci. Poukázala na potřebu určení charakteristik dopravního proudu na síti provozovaných komunikací, jejichž využití s růstem dopravních výkonů v silniční dopravě trvale vzrůstá.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 1996
Realization period - end
Jan 1, 1998
Project status
U - Finished project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP/1999/MDS/MDS9CA/V/2:2
Data delivery date
—
Finance
Total approved costs
2,185 thou. CZK
Public financial support
2,185 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK