Laser sensor for autonomous driving of trucks
Project goals
The aim of the project is to research and develop an innovative laser sensor ScaLa NFL for autonomous driving of trucks. The sensor will be developed according to the automotive development and safety standards (ASIL, A-SPICE). The research and development will cover the fields of laser optics, mechanical design, HW and SW aspects, automation and control, machine learning, signal processing, validation and testing. Four autonomous driving functions will be researched and developed to support the ScaLa NFL sensor. These functions are the autonomous driving in traffic jam, automated safe moving off the truck, safe lane change maneuver and safe turn maneuver. These functions will not only rely on the ScaLa NFL data, but we utilize sensor fusion estimates coming from other onboard sensors.
Keywords
AutomotiveAutonomous DrivingAutonomous TruckAdvanced Driver Assistance SystemsDriving TestsDriving SafetyFlashing LiDARHardwareLaserMachine LearningOpticsOptoelectronicsSensor FusionSoftwareTestingValidation
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
—
Call for proposals
2.VS DOPRAVA 2020+ (STA02021CK020)
Main participants
Valeo Detection Systems s.r.o.
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
CK02000106 - Dodatek 1 ke smlouvě
Alternative language
Project name in Czech
Laserový senzor pro autonomní jízdu nákladních vozů
Annotation in Czech
Cílem projektu je vyzkoumat a vyvinout inovativní laserový senzor ScaLa NFL pro autonomní jízdu nákladních vozů. Senzor bude vyvinut dle vývojových a bezpečnostních standardů automobilového průmyslu (ASIL, A-SPICE). Výzkum a vývoj obsáhne oblasti laserové optiky, mechanického návrhu, HW a SW aspektů, automatizace a řízení, strojového učení, zpracování signálu, validace a testování. Zároveň budou zkoumány a vyvinuty čtyři funkce autonomní jízdy podporující senzor ScaLa NFL. Tyto funkce jsou autonomní jízda v dopravní zácpě, automatický bezpečný rozjezd nákladního vozu, funkce bezpečného přejezdu mezi jízdními pruhy a funkce bezpečného odbočení. Tyto funkce budou využívat nejenom data z nového senzoru ScaLa NFL, ale půjde o fúzi dat z více senzorů (radar, kamera).
Scientific branches
R&D category
VV - Exeperimental development
OECD FORD - main branch
20201 - Electrical and electronic engineering
OECD FORD - secondary branch
20205 - Automation and control systems
OECD FORD - another secondary branch
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
AF - Documentation, librarianship, work with information
BC - Theory and management systems
BD - Information theory
IN - Informatics
JA - Electronics and optoelectronics
JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation
JD - Use of computers, robotics and its application
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
These are preliminary data, the Final Oponnent Panel hasn´t proceeded yet.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2021
Realization period - end
Dec 31, 2023
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Feb 28, 2023
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP24-TA0-CK-U
Data delivery date
Jun 28, 2024
Finance
Total approved costs
25,961 thou. CZK
Public financial support
16,198 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
12,150 thou. CZK
Recognised costs
25 961 CZK thou.
Public support
16 198 CZK thou.
0%
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
OECD FORD
Electrical and electronic engineering
Solution period
01. 01. 2021 - 31. 12. 2023