All
All

What are you looking for?

All
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Predictive maintenance of the rail traffic routes

Project goals

The aim of the project is the development of new technology for predictive track maintenance, which will lead to a significant extension of the life cycle of such treated sections of the track. A new procedure for the creation of functional surfaces of rails and switch elements for the most stressed sections of the line will be designed and verified in real conditions of operating load. The application mode will be based on a continuous analysis of the development of the wear of track sections. Increasing safety against sudden rail failure at high load speeds, even in connection with the requirements for the construction of high-speed lines. The solution is based on the implementation of advanced methods for the creation of functional-gradient materials specific to contact fatigue.

Keywords

predictive maintenancerolling contact wearrail networkrenovation

Public support

  • Provider

    Technology Agency of the Czech Republic

  • Programme

  • Call for proposals

    2.VS DOPRAVA 2020+ (STA02021CK020)

  • Main participants

    Univerzita Pardubice / Dopravní fakulta Jana Pernera

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    CK02000177 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternative language

  • Project name in Czech

    Prediktivní údržba kolejové dopravní cesty

  • Annotation in Czech

    Cílem projektu je vývoj nové technologie prediktivní údržby koleje, která povede k podstatnému prodloužení životního cyklu takto ošetřených úseků tratě. Navržen a verifikován v reálných podmínkách provozního zatížení bude nový postup tvorby funkčních povrchů kolejnic a prvků výhybek u nejvíce namáhaných úseků tratě. Režim aplikace bude vycházet z průběžné analýzy vývoje opotřebení úseků tratě. Zvýšení bezpečnosti proti náhlému porušení kolejnic při vysokých rychlostech zatížení a to i v souvislosti s požadavky na stavbu vysokorychlostních tratí. Řešení bude založeno na implementaci pokrokových metod tvorby funkčně-gradientních materiálů, specifických pro kontaktní únavu.

Scientific branches

  • R&D category

    AP - Applied research

  • OECD FORD - main branch

    20104 - Transport engineering

  • OECD FORD - secondary branch

    20301 - Mechanical engineering

  • OECD FORD - another secondary branch

    20501 - Materials engineering

  • JG - Metallurgy, metal materials
    JO - Land transport systems and equipment
    JP - Industrial processes and processing
    JR - Other machinery industry
    JT - Propulsion, engines and fuels

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2021

  • Realization period - end

    Sep 30, 2024

  • Project status

    K - Ending multi-year project

  • Latest support payment

    Feb 28, 2023

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Data delivery code

    CEP24-TA0-CK-R

  • Data delivery date

    Feb 20, 2024

Finance

  • Total approved costs

    25,956 thou. CZK

  • Public financial support

    20,368 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    5,678 thou. CZK

Basic information

Recognised costs

25 956 CZK thou.

Public support

20 368 CZK thou.

78%


Provider

Technology Agency of the Czech Republic

OECD FORD

Transport engineering

Solution period

01. 01. 2021 - 30. 09. 2024