MATES - Support of systematic work with high school students in the area math.
Public support
Provider
Ministry of Education, Youth and Sports
Programme
—
Call for proposals
—
Main participants
—
Contest type
—
Contract ID
6/11
Alternative language
Project name in Czech
MATES - Podpora systematické práce se žáky SŠ v oblasti rozvoje matematiky
Annotation in Czech
Cílem projektu je podpora systematické práce se žáky středních škol v oblasti matematiky a jejich motivace k budoucí práci v oblasti výzkumu a vývoje v matematických a technických oborech. Při řešení projektu vytvoříme a pilotně ověříme systém dalšího vzdělávání v oblasti matematiky, který umožní talentovaným žákům rozvoj jejich nadání. Reagujeme tak na úpadek zájmu o studium matematiky, který se následně odráží v nezájmu o technické profese a má celospolečenský dopad. Pro matematicky talentované žáky se zájmem o VaV budeme realizovat pravidelné týdenní nepovinné semináře. Čtyřikrát ročně uspořádáme výjezdní semináře na gymnázia v moravských krajích, zaměřené na řešení matematických úloh. Pro vybrané žáky uspořádáme dvakrát ročně výjezdní soustředění anavážeme spolupráci se zahraničními školami, které dosahují výrazných výsledků ve výuce matematiky. Práci s matematickými talenty podpoříme nově vytvořeným e-learningovým portálem. Pilotní ověření se dotkne 120 žáků škol.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AM - Pedagogy and education
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Completed project evaluation
Provider evaluation
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Project results evaluation
The aim of the project was to implement and to improve the organizational forms of teaching and teaching methods in mathematics with a focus on exceptionally gifted pupils. The project helped to develop and to validate the innovative system of teaching mathematics, which enabled an extremely talented students to develop their talents.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2009
Realization period - end
Jun 30, 2012
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Feb 9, 2012
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP13-MSM-EE-U/04:4
Data delivery date
Jan 5, 2015
Finance
Total approved costs
6,933 thou. CZK
Public financial support
6,933 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK