All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Development of Mathematical Literacy in Primary Education

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 11 (SGA02008GA-ST)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    406/08/0710

Alternative language

  • Project name in Czech

    Rozvíjení matematické gramotnosti v základním vzdělávání

  • Annotation in Czech

    Návrh projektu vychází z chápání matematického vzdělávání jako složky všeobecného vzdělávání na základní škole, která je zaměřená ke kultivaci všestranného rozvoje žákovy osobnosti. Projekt je zaměřen na zkoumání dvou oblastí problémů: (a) hledání a formulování vhodné koncepce matematiky s vyváženou složkou motivační, operabilní, aplikační a pracovní, (b) zkoumání charakteru práce učitele, který reflektuje své poslání a modifikuje svou práci podle svého přesvědčení v souladu s realitou školní třídy a cíli matematického vzdělávání. Poznávacím procesem žáků se bude projekt zabývat ve vztahu k činnostem učitele. Výsledkem řešení grantového projektu budou teoretické studie k těmto tématům: (a) matematická gramotnost žáka základní školy konkretizovaná na úroveň obsahu a forem práce v základním vzdělávání, (b) charakteristika oborově didaktických kompetencí učitele a jejich vztah k přesvědčení učitele, (c) význam využití kalkulů při řešení úloh, (d) ovlivnění matematického vzdělávání na základní škole

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The main benefit of the project is that it gives reasons why we should emphasize links between and blending of a teacher?s mathematical competences with didactic issues, namely that it justifies the emphasis on the systematic practice in which the pupilsconstruct their own mathematical world. Our attention was directed at motivation, at arousing and sustaining pupils? interest in mathematics,

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2008

  • Realization period - end

    Dec 31, 2010

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 16, 2010

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP11-GA0-GA-U/03:3

  • Data delivery date

    Feb 9, 2015

Finance

  • Total approved costs

    2,184 thou. CZK

  • Public financial support

    2,184 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK