Student-Focused Mathematics Education
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 1 (SGA02002GA-ST)
Main participants
Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Matematické vzdělávání orientované na žáka
Annotation in Czech
V návaznosti na předcházející výzkum budou zkoumány poznávací, formativní a komunikační (v širokém slova smyslu) procesy u žáka, učitele i výzkumníka při učení se a vyučování matematice i při zkoumání těchto činností. Souběžně budou rozpracovávány příslušné metody výzkumu. V oblasti poznávacích procesů bude zvláštní zřetel věnován: (a) uchopování situací, (b) řešení slovních úloh, (c) pojmům, základním operacím a relacím aritmetiky, (d) proto-algebře, (e) rozvíjení kauzálního a kombinatorického myšlení,(f) fundamentálním idejím geometrie, (g) strukturování matematických znalostí. V oblasti formativní budou zkoumány otázky: (a) motivace, (b) autoregulace, (c) postojů k matematice a teoretickému myšlení, (d) faktorů ovlivňujících styl učení se avyučování, (e) vzdělávání a tvorby hodnotového systému učitele i žáka. V oblasti komunikační budou zkoumány: (a) cesty tvorby kvalitního vzdělávacího prostředí, (b) role žáka, učitele a výzkumníka, (c) způsoby facilitace učení se a vyučování matematice,
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AM - Pedagogy and education
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Completed project evaluation
Provider evaluation
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Project results evaluation
The main goal was to look for ways of changing transmissive ways of teaching into constructivist ones. Important results were reached both in the basic research, and in individual and team co-operations of researchers and practising teachers. 1. Long-ter
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2002
Realization period - end
Jan 1, 2004
Project status
U - Finished project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP/2005/GA0/GA05GA/U/N/B:7
Data delivery date
Jun 2, 2008
Finance
Total approved costs
7,089 thou. CZK
Public financial support
2,849 thou. CZK
Other public sources
4,240 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK