Language Forms and Their Impact on the Cognitive Processes Devepopment
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 1 (SGA02002GA-ST)
Main participants
Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Různé podoby jazyka a jejich vliv na formování poznávacích procesů
Annotation in Czech
Tématem výzkumného projektu je studium kvalitativních aspektů CLIL (Content and Language Integrated Learning - integrace jazykové a odborné výuky). CLIL leží na hranici mezi výzkumem v didaktice matematiky, aplikované lingvistice a psychologii. Je to inovační vzdělávací přístup, který představuje jednu z významných kurikulárních inovací ve vyučování. Výzkum bude zaměřen na zkoumání vlivů, které má učení v cizím jazyce na rozvoj poznávacích procesů, a to zejména na (a) diagnostiku a analýzu emočních bariér, které s sebou CLIL přináší, (b) diagnostiku změn v kompetencích učitele a žáka při CLIL, (c) studium odpovídajících aktivizujících forem výuky. Hlavní pozornost bude věnována interakci tří jazyků při formování poznávacích procesů: češtiny jako mateřského jazyka (L1), angličtiny jako cizího jazyka (L2) a jazyka matematiky (L3). V navrhovaném projektu jde z psychologického hlediska o dvě úrovně zkoumání: Na obecnější úrovni bychom měli dosáhnout prohloubení poznání způsobu, jakým řeč ovlivňuje
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AM - Pedagogy and education
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The project was a part of longitudinal research into aspects of teaching through a foreign language (Content and Language Integrated Learning - CLIL) for students of different ages at different levels and types of schools. It was aimed at exploring the r
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2002
Realization period - end
Jan 1, 2004
Project status
U - Finished project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP/2005/GA0/GA05GA/U/N/B:7
Data delivery date
Jun 2, 2008
Finance
Total approved costs
1,980 thou. CZK
Public financial support
1,166 thou. CZK
Other public sources
814 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK