All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Language Forms and Their Impact on the Cognitive Processes Devepopment

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 1 (SGA02002GA-ST)

  • Main participants

    Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Různé podoby jazyka a jejich vliv na formování poznávacích procesů

  • Annotation in Czech

    Tématem výzkumného projektu je studium kvalitativních aspektů CLIL (Content and Language Integrated Learning - integrace jazykové a odborné výuky). CLIL leží na hranici mezi výzkumem v didaktice matematiky, aplikované lingvistice a psychologii. Je to inovační vzdělávací přístup, který představuje jednu z významných kurikulárních inovací ve vyučování. Výzkum bude zaměřen na zkoumání vlivů, které má učení v cizím jazyce na rozvoj poznávacích procesů, a to zejména na (a) diagnostiku a analýzu emočních bariér, které s sebou CLIL přináší, (b) diagnostiku změn v kompetencích učitele a žáka při CLIL, (c) studium odpovídajících aktivizujících forem výuky. Hlavní pozornost bude věnována interakci tří jazyků při formování poznávacích procesů: češtiny jako mateřského jazyka (L1), angličtiny jako cizího jazyka (L2) a jazyka matematiky (L3). V navrhovaném projektu jde z psychologického hlediska o dvě úrovně zkoumání: Na obecnější úrovni bychom měli dosáhnout prohloubení poznání způsobu, jakým řeč ovlivňuje

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The project was a part of longitudinal research into aspects of teaching through a foreign language (Content and Language Integrated Learning - CLIL) for students of different ages at different levels and types of schools. It was aimed at exploring the r

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2002

  • Realization period - end

    Jan 1, 2004

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/2005/GA0/GA05GA/U/N/B:7

  • Data delivery date

    Jun 2, 2008

Finance

  • Total approved costs

    1,980 thou. CZK

  • Public financial support

    1,166 thou. CZK

  • Other public sources

    814 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK