All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Foreign Language Learning Strategies and Achievement: Analysis of Strategy Clusters and Sequences

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 15 (SGA02012GA-ST)

  • Main participants

    Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    P407-12-0432

Alternative language

  • Project name in Czech

    Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií

  • Annotation in Czech

    Projekt vychází z analýzy problémů učení se cizímu jazyku a jazykového vzdělávání ve školních podmínkách. Mnoho žáků nedosahuje očekávané jazykové úrovně i po mnoha letech učení. Důvodem může být kvalita výuky, ale také procesy učení žáků. Více než dvě třetiny žáků vykazují rezervy v dovednosti učit se cizí jazyk a v používání strategií učení. Projekt navazuje na současný stav poznání v oblasti strategií učení, kdy se zdůrazňuje, že se strategie nevyskytují izolovaně, nýbrž v sekvencích a shlucích, které je třeba popsat. Ústřední roli při učení hraje nejen škála používaných strategií, ale především souhra a kvalita jejich používání v kontextu dalších proměnných, jako je motivace nebo styl učení. Ve světovém měřítku nebyly dosud sekvence a shluky strategií podrobněji zkoumány. Cílem projektu je 1) uvést koncept sekvencí a shluků strategií do českého prostředí, 2) zjistit typické sekvence a shluky strategií učení se cizímu jazyku a jejich vazbu na úspěšnost řešení jazykových situací, 3) popsat vztah strategií a dosahovaných výsledků v cizím jazyce u žáků na konci povinného vzdělávání.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The project significantly contributes to the development of educational sciences, its procedures as well as work with the budget are acceptable. The summarizing monograph has been published and additionally supplied: publication outputs of the project are now fully in accordance with the original plan. The research results are continuously used and presented.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2012

  • Realization period - end

    Dec 7, 2015

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 1, 2015

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP16-GA0-GA-U/01:1

  • Data delivery date

    Sep 25, 2017

Finance

  • Total approved costs

    2,167 thou. CZK

  • Public financial support

    2,167 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK