Democracy in the Czech School
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 6 (SGA02004GA-ST)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Demokracie v české škole
Annotation in Czech
Výzkumný projekt "Demokracie v české škole" se snaží odpovědět na otázku, do jaké míry je možné dnešní českou základní školu (6-15) považovat za instituci demokratických poměrů. Demokratické prostředí školy chápou navrhovatelé jako klíčovou podmínku prosplnění základních cílů školní práce - přípravy mladých lidí pro hodnotný život v demokratické společnosti. O tématu uvažují ve třech dimenzích: a) vztahů, hodnot a přesvědčení, b) existujících formálních mechanismů a pravidel, c) reálného naplňování příležitostí, jež sledují v hlavních oblastech školního fungování: ve vyučování (pedagogické práci), v personálním řízení, v organizaci, v práci s materiálními zdroji, vnějších vztazích školy a v práci školy s vizí. To vše vztahují k hlavním skupinám aktérůškolního života, tedy k žákům, učitelům, vedení škol, nepedagogickým pracovníkům škol, rodičům žáků. Přístup ke zkoumání školní reality opírají navrhovatelé o hlavní atributy demokratických modelů řízení školního života. Metodologický postup je
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AM - Pedagogy and education
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The aim of the project was to contribute to the answer whether and possibly until what extent we can consider current Czech basic school a democratic institution. We were searching for the answer by means of analysis of existing research and other data,
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2004
Realization period - end
Jan 1, 2006
Project status
U - Finished project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP07-GA0-GA-U/03:2
Data delivery date
Oct 16, 2007
Finance
Total approved costs
1,431 thou. CZK
Public financial support
1,431 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK