All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

School: Research of Internal Processes and External Conditions of its Functioning

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Doctor grants

  • Call for proposals

    Doktorské granty 4 (SGA02009GA-DG)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    406/09/H040

Alternative language

  • Project name in Czech

    Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování

  • Annotation in Czech

    Obecným cílem předkládaného projektu je podpora výzkumu doktorských studentů v široce definovaných pedagogických vědách zabývajícího se významnými otázkami tématu škola a některými těsně souvisejícími tématy. Výzkumný projekt se zaměřuje na otázky makro-i mikroúrovně chodu školy. Konkrétně jde o řízení a rozhodování ve škole, o některé rituály školního života, o kulturu klíčových procesů probíhajících ve škole, o možnosti rozvoje dovedností žáků regulovat své učení, o participaci žáků na samosprávě školy, o vztah školní práce a estetické výchovy. Projekt je zaměřen také na učitele, na profesní rozvoj učitelů při projektování školního kurikula, na procesy dosahování kvality pedagogické práce a konečně také na otázku identity učitele. Kombinace přístupuzákladních a aplikovaných pedagogických disciplín s přístupy v hraničních disciplínách by měla přinést nové perspektivy v diskurzu škola v široce zaměřeném pedagogickém výzkumu. Účastníci projektu plánují publikovat individuálně i kolektivně, v rámci mobility a jejich dalšího odborného růstu navrhuje vedoucí tým rozsáhlou spolupráci s řadou akademických a vědeckých institucí.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    Doctoral project fully the expected results, the improved methodological and scientific preparation and PhD students of Pedagogy: the project has been published for 120 outputs (magazines, professional publications, proceedings, conferences at home and abroad), was supported by student mobility and activities of foreign PhD students was defended 11 doctoral theses.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2009

  • Realization period - end

    Dec 31, 2012

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Mar 30, 2012

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP13-GA0-GD-U/01:2

  • Data delivery date

    Jan 27, 2014

Finance

  • Total approved costs

    2,987 thou. CZK

  • Public financial support

    2,987 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK