Aggression in school-aged children: an analysis of context through perception of teachers and pupils
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 13 (SGA02010GA-ST)
Main participants
Centrum výzkumu protidrogových služeb a veřejného zdraví, o.p.s.
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
P407-10-0928
Alternative language
Project name in Czech
Agresivita dětí ve škole: analýza kontextu prostřednictvím percepce učitele a žáků
Annotation in Czech
Cílem projektu je poznání rozsahu, forem a kontextu agresivního chování dětí školního věku. Řešení projektu se člení na tři dílčí úkoly: 1) vnímání agresivity u žáků učitelem a analýza souvislostí percipované agrese a osobních charakteristik učitele, 2) projevy agresivního chování na základě výpovědi žáků školy, 3) deskripce repertoáru zvládacích technik na straně učitele a posouzení potřeb rozvoje specifických psychologických a sociálních dovedností. Navrhované řešení reprezentuje aplikaci on-line výzkumu, který zaručuje anonymitu a současně urychluje a zlevňuje sběr dat. On-line výzkum bude prováděn ve 150 náhodně vybraných základních školách, přičemž velikost vzorku učitelů bude nejméně 1000 osob a vzorek dětí asi 3 000. Souběžně s on-line výzkumem bude problematika studována formou ohniskových skupin učitelů a analýzou školní dokumentace. Kombinace navrhovaných výzkumných přístupů umožní komplexní posouzení problematiky agrese u školních dětí. Výsledky práce přinesou reprezentativní poznatky prakticky využitelné pro rozvoj kompetencí učitele při zvládání agresivního chování.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AN - Psychology
CEP - secondary branch
AM - Pedagogy and education
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Completed project evaluation
Provider evaluation
O - Nesplněno zadání, smlouva však byla dodržena
Project results evaluation
The research has been conducted, there are summarizing outcomes in the final report and additionally added manuscripts of articles, unfortunately, the promised outputs in the form of conferences, monographs and guidelines for teachers were not fulfilled. During the project any scheduled presentations at conferences were not undertaken, all publications outputs are only in Czech journals.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2010
Realization period - end
Jan 27, 2014
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Apr 1, 2014
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP15-GA0-GA-U/01:2
Data delivery date
Sep 30, 2017
Finance
Total approved costs
2,896 thou. CZK
Public financial support
2,896 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK