All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Aggression in school-aged children: an analysis of context through perception of teachers and pupils

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 13 (SGA02010GA-ST)

  • Main participants

    Centrum výzkumu protidrogových služeb a veřejného zdraví, o.p.s.

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    P407-10-0928

Alternative language

  • Project name in Czech

    Agresivita dětí ve škole: analýza kontextu prostřednictvím percepce učitele a žáků

  • Annotation in Czech

    Cílem projektu je poznání rozsahu, forem a kontextu agresivního chování dětí školního věku. Řešení projektu se člení na tři dílčí úkoly: 1) vnímání agresivity u žáků učitelem a analýza souvislostí percipované agrese a osobních charakteristik učitele, 2) projevy agresivního chování na základě výpovědi žáků školy, 3) deskripce repertoáru zvládacích technik na straně učitele a posouzení potřeb rozvoje specifických psychologických a sociálních dovedností. Navrhované řešení reprezentuje aplikaci on-line výzkumu, který zaručuje anonymitu a současně urychluje a zlevňuje sběr dat. On-line výzkum bude prováděn ve 150 náhodně vybraných základních školách, přičemž velikost vzorku učitelů bude nejméně 1000 osob a vzorek dětí asi 3 000. Souběžně s on-line výzkumem bude problematika studována formou ohniskových skupin učitelů a analýzou školní dokumentace. Kombinace navrhovaných výzkumných přístupů umožní komplexní posouzení problematiky agrese u školních dětí. Výsledky práce přinesou reprezentativní poznatky prakticky využitelné pro rozvoj kompetencí učitele při zvládání agresivního chování.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AN - Psychology

  • CEP - secondary branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    O - Nesplněno zadání, smlouva však byla dodržena

  • Project results evaluation

    The research has been conducted, there are summarizing outcomes in the final report and additionally added manuscripts of articles, unfortunately, the promised outputs in the form of conferences, monographs and guidelines for teachers were not fulfilled. During the project any scheduled presentations at conferences were not undertaken, all publications outputs are only in Czech journals.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2010

  • Realization period - end

    Jan 27, 2014

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 1, 2014

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP15-GA0-GA-U/01:2

  • Data delivery date

    Sep 30, 2017

Finance

  • Total approved costs

    2,896 thou. CZK

  • Public financial support

    2,896 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK