Interdisciplinary dialogue as support of development of education in universities, science, research and development
Public support
Provider
Ministry of Education, Youth and Sports
Programme
—
Call for proposals
—
Main participants
—
Contest type
—
Contract ID
6/11
Alternative language
Project name in Czech
Mezioborový dialog jako podpora rozvoje vzdělanosti na vysokých školách, ve vědě, výzkumu a vývoji
Annotation in Czech
Rozvoj vědy a technologií sebou přináší nové potřeby intersektorálního vzdělávání jako nástroje rozvoje vzdělanostní společnosti a konkurenceschopnosti lidských zdrojů. Předkládaný projekt přináší promyšlený, dlouhodobou zkušeností podložený metodický nástroj mezioborového vzdělávání formou semestrálních i výjezdních školení, přednášek, seminářů a konferencí určených zájemcům, kteří shledávají mezioborový a systémový přístup jako podmínku úspěšného řešení komplexních problémů ve svých oborech. Koncepcíje nastaven pro potřeby jak SŠ, VŠ a PhD studentů, tak i akademických pracovníků a pracovníků v aplikovaném výzkumu. Projekt přináší vzájemný dialog technických a přírodovědných s humanitními obory orientovaný na rozvoj nových technologií v regionu při řešení problémů v základním i aplikovaném výzkumu (např. technologií pro medicínu či ekotechnologií). K realizaci byl sestaven tým (do 35 let), který se v rámci ČR dlouhodobě podílí na vytváření nástrojů tohoto vzdělávání.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AM - Pedagogy and education
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
It was organised 35 interdisciplinary seminars, 6 semesters thematic research seminars, the same number of seminars of Phenomenology of exact sciences, the traveling student interdisciplinary seminars lasting several days and 3 years nationwide interdisciplinary conferences, all of which were recorded on 12 digital multi media discs.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jun 1, 2009
Realization period - end
May 31, 2012
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Jul 4, 2012
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP13-MSM-EE-U/04:4
Data delivery date
Jan 5, 2015
Finance
Total approved costs
11,393 thou. CZK
Public financial support
11,393 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK