All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Quality of curriculum and instruction across school subjects

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 14 (SGA02011GA-ST)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    P407-11-0262

Alternative language

  • Project name in Czech

    Kvalita kurikula a výuky v oborech školního vzdělávání

  • Annotation in Czech

    Projekt vychází z analýzy problémů základního vzdělávání identifikovaných českým pedagogickým výzkumem v letech 2001-2008. Mnohé z nich jsou spojeny s kvalitou kurikula a výuky. S těmito pojmy se operuje v rámci politických sloganů, chybí však jejich rozpracování ve smyslu vědeckých konstruktů. Cílem projektu je (1) uvést koncepty kvalita kurikula a výuky do českého odborného prostředí, (2) propracovat nástroje jejich empirického uchopování, (3) realizovat sérii výzkumných studií zaměřených na aspekty kvality kurikula a výuky v oborech školního vzdělávání. Řešení projektu je vedeno třemi principy: (A) systémovost ? kvalita kurikula a výuky je zkoumána v širším kontextu kvality školy a kvality školského systému, (B) zaměřenost na obsahy a procesy, (C) propojování přístupu oborově specifického a obecně oborového ? kvalita kurikula a výuky je zkoumána z perspektivy oborových didaktik (jazykového, matematicko-přírodovědného, společenskovědního, estetického a tělovýchovného vzdělávání), na základě mezioborové komparace směřuje k zobecnění přesahujícímu zúčastněné obory.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The project resulted in the development of the concept of quality emphasizing qualitative analysis of the structure of teaching and monitors the integrity of the content, objectives and activities of students and teachers. Methodological procedure can beapplied in empirical investigations and in educational practice. Publications process theoretical and empirical results of the project.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2011

  • Realization period - end

    Dec 31, 2013

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Jun 7, 2013

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP14-GA0-GA-U/01:1

  • Data delivery date

    Jul 1, 2014

Finance

  • Total approved costs

    1,998 thou. CZK

  • Public financial support

    1,998 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK