Research and development of an innovative safe coach seat
Public support
Provider
Ministry of Industry and Trade
Programme
TIP
Call for proposals
TIP 1 (SMPO2009/01)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
FR-TI1/610
Alternative language
Project name in Czech
Výzkum a vývoj inovativního bezpečného autobusového sedadla
Annotation in Czech
Cílem projektu je připravit a ověřit metodiku pro virtuální hodnocení bezpečnosti autobusových sedadel pomocí počítačových simulací a na jejím základě navrhnout a vyrobit prototyp inovativního sedadla pro příměstský autobus. Důležitým faktorem je sníženíhmotnosti při zachování bezpečnosti sedadla. Snížení hmotnosti se výraznou měrou promítne na snížení pohotovostní hmotnosti celého autobusu. Snížení pohotovostní hmotnosti autobusu umožní zvýšit počet cestujících při zachování celkové hmotnosti vozidla.Nižší pohotovostní hmotnost společně se zvýšením přepravní kapacity zlepší nejen konkurenceschopnost výrobku, ale i sníží spotřebu paliva a s ní spojené exhalace včetně CO2 jak u prázdného autobusu, tak i přepočítané na jednoho pasažéra u autobusu obsazeného.Jelikož si projekt klade za cíl i zvýšení bezpečnosti dětských pasažérů, bude sedadlo vybaveno systémem ISOFIX pro uchycení dětské sedačky. Dále bude provedena studie sedadla s integrovanou dětskou sedačkou pro skupiny II a III dle EHK R44.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
CEP classification - main branch
JO - Land transport systems and equipment
CEP - secondary branch
JR - Other machinery industry
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
20104 - Transport engineering<br>20301 - Mechanical engineering
Completed project evaluation
Provider evaluation
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Project results evaluation
During the project, the really unique product was designed. It was focused on the bus seat weight reduction, where the novelty is mainly due to child restraint system with ISOFIX connectors integration.
Solution timeline
Realization period - beginning
Mar 1, 2009
Realization period - end
Dec 31, 2010
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Mar 4, 2010
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP11-MPO-FR-U/01:1
Data delivery date
Jun 22, 2011
Finance
Total approved costs
6,953 thou. CZK
Public financial support
3,882 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
3,072 thou. CZK