New generation of traction drive unit for railway vehicles
Public support
Provider
Ministry of Industry and Trade
Programme
TRIO
Call for proposals
TRIO 1 (SMPO201600001)
Main participants
Wikov MGI a.s.
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
2016FV10310
Alternative language
Project name in Czech
Nová generace pohonné jednotky pro kolejová vozidla
Annotation in Czech
Hlavní cíle projektu: 1) Vytvoření vysoce specializovaného interdisciplinárního týmu schopného řešit komplexní návrh nové trakční pohonné jednotky zahrnující zejména: matematické modelování, mechanické, elektromagnetické a tepelné výpočty (řešení silně sdružených úloh), materiálové inženýrství a obrábění, konstruování strojů a jejich součástí (zejména převodovka, ložiska, elektrické stroje), výkonová elektronika, elektrické pohony a elektronické systémy. 2) Vývoj nové generace kompaktních pohonných jednotek s významnou úsporou rozměru, hmotnosti a optimalizací účinnosti zahrnující zejména následující dílčí úkoly: - návrh koncepce, - vývoj dílčích komponent, - stavba prototypu kompaktní pohonné jednotky, - detailní experimentální ověření vyvinutého prototypu, - optimalizace prototypu, - finální design připravený pro industrializaci. 3) Příprava a zavedení výrobně-technologických postupů pro sériovou výrobu vyvinuté jednotky. 4) Zajištění ochrany průmyslových práv k technickému řešení (patent a/nebo užitný vzor), které bude výsledkem předkládaného projektu. Hlavní přínos projektu: a) Nová generace kompaktních pohonných jednotek připravená pro komerční dodávky zákazníkům. b) Významné posílení konkurenceschopnosti a tržní pozice řešitelů projektu. Zavedení nového produktu s vysokou přidanou hodnotou a významným tržním potenciálem. Cílový produkt, který je předmětem toho projektu, by žádný z řešitelů nebyl schopen samostatně vyvinout (nezbytný synergický efekt projektu). Získaná podpora umožní významně zkrátit time-to-market, a tím účinně zaplnit identifikovanou mezeru na vysoce konkurenčním trhu. Projekt je v souladu s NPOV (PO1, cíl 2.1.1) a zaměřuje se na RaD a následné průmyslové nasazení pokročilých materiálů (KET). Projekt umožní integraci nejnovějších poznatků z oblasti strojírenské, elektrotechnické a elektronické technologie do vysoce inovativního řešení pohonné jednotky dopravního prostředku.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
CEP classification - main branch
JQ - Machinery and tools
CEP - secondary branch
JA - Electronics and optoelectronics
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
20201 - Electrical and electronic engineering<br>20302 - Applied mechanics<br>20705 - Remote sensing<br>20706 - Marine engineering, sea vessels<br>20707 - Ocean engineering
Completed project evaluation
Provider evaluation
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Project results evaluation
In the course of the project, a prototype compact power unit for low-floor trams was developed, manufactured and tested, characterised by significant savings in size, weight and optimised efficiency.
Solution timeline
Realization period - beginning
Oct 1, 2016
Realization period - end
Dec 31, 2019
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Mar 21, 2019
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP20-MPO-FV-U
Data delivery date
Apr 10, 2024
Finance
Total approved costs
13,290 thou. CZK
Public financial support
9,841 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
3,448 thou. CZK