Development of a marketable equipment for the braking tracks trace elements analysis
Public support
Provider
Ministry of Industry and Trade
Programme
TRIO
Call for proposals
TRIO 3 (SMPO201800001)
Main participants
AtomTrace a.s.
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
2018FV30224
Alternative language
Project name in Czech
Vývoj zařízení pro identifikaci stopových prvků brzdné stopy
Annotation in Czech
Hlavním cílem navrženého projektu je vyvinout, prototypizovat a verifikovat předpokládané parametry zařízení Road-Trace určeného k detekci pryžových reziduí na silničním povrchu založeného na metodě spektroskopie laserem buzeného plazmatu (Laser-Induced Breakdown Spectroscopy, dále také „LIBS“). Projekt vychází z již dříve realizovaného aplikovaného výzkumu zabývajícího se diverzifikací využití metody LIBS v různých průmyslových a komerčních odvětvích představující primární globální strategii AtomTrace. Obecné cíle projektu: 1. Kvalitativní prvková analýza brzdných stop a otěru pneumatik in situ 2. Detekce brzdné stopy po celé délce včetně částí nerozeznatelných pouhým okem 3. Přímá a rychlá analýza reziduí na povrchové vrstvě vozovky 4. Získání jednoznačného a těžko zpochybnitelného důkazního materiálu při posuzování příčin dopravních nehod 5. Nový přesný nástroj pro posuzování odolnosti a otěruvzdornosti pneumatik Klíčové cíle – technická oblast: 1. Spolehlivost a přesnost zařízení 2. Mobilnost zařízení s ohledem na in situ analýzu 3. Bezpečný provoz 4. Prostorové rozlišení měření 5. Okamžitý výstup analýzy Klíčové cíle – uživatelská oblast: 1. Srozumitelnost výstupů pro běžného uživatele 2. Snadná použitelnost pro laika 3. Optimální tvarové řešení a minimální hmotnost zařízení (maximální miniaturizace) 4. Kompaktnost a snadný servis 5. Snadná přeprava a rychlé uvedení do provozu v místě použití
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
OECD FORD - main branch
20201 - Electrical and electronic engineering
OECD FORD - secondary branch
20204 - Robotics and automatic control
OECD FORD - another secondary branch
—
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
JA - Electronics and optoelectronics<br>JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation<br>JD - Use of computers, robotics and its application
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The result of the project is a mobile device for the identification of brake marks on the road allowing direct and rapid analysis of residues on the road surface in order to obtain unambiguous and difficult to challenge evidence in assessing the causes of traffic accidents.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2018
Realization period - end
Dec 31, 2021
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Mar 19, 2021
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP22-MPO-FV-U
Data delivery date
Apr 8, 2024
Finance
Total approved costs
16,182 thou. CZK
Public financial support
8,826 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
7,360 thou. CZK