Increasing of resistance of rail vehicles components by the means of modern glow spraying technologies
Public support
Provider
Ministry of Industry and Trade
Programme
TRIO
Call for proposals
TRIO 4 (SMPO201900001)
Main participants
ŠKODA TRANSPORTATION a.s.
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
2019FV40165
Alternative language
Project name in Czech
Zvýšení odolnosti komponent kolejových vozidel pomocí moderních technologií žárového nástřiku
Annotation in Czech
Hlavním cílem projektu je výzkum a vývoj inovovaných prototypů komponent kolejových vozidel a technologického postupu aplikace moderní technologie žárového nástřiku jako alternativní povrchové ochrany komponent kolejových vozidel se zaměřením na prodloužení životnosti, snížení jednorázových a kusových nákladů a snížení vlivu aplikace povrchové úpravy na životní prostředí. Komponenty budou vybírány z různých typů kolejových vozidel, a to lokomotiv, elektrických jednopodlažních jednotek a tramvají, podle způsobu zatížení, působení vnějších vlivů, tvarové složitosti a dalších kritérií. Na základních zkušebních vzorcích bude ověřeno použití technologie žárového nástřiku i vzhledem k tvarové složitosti komponent a s ohledem na typ základního materiálu komponenty kolejového vozidla. Tyto zkušební vzorky budou podrobeny detailnímu hodnocení: metalografický rozbor, testy mechanických vlastností (tvrdost, přilnavost, kohezní pevnost), testy odolnosti proti korozi v klimatické komoře a testy odolnosti proti opotřebení. Na základě výsledků bude využita technologie žárových nástřiků na konkrétních komponentách kolejového vozidla. V rámci řešení projektu se předpokládá vývoj technologie nástřiku pro 4 různé typy komponent kolejového vozidla. Tyto reálné a použitelné komponenty kolejového vozidla budou po aplikaci technologie žárového nástřiku obrobeny a podrobeny dalšímu hodnocení: metalografický rozbor, testy mechanických vlastností (tvrdost, přilnavost, kohezní pevnost), testy odolnosti proti korozi v klimatické komoře a testy odolnosti proti opotřebení. Podle výsledku zkoušek dojde k reálnému nasazení příslušných vzorků na kolejových vozidlech v provozu a v pravidelných intervalech bude docházet ke sledování stavu těchto komponent během provozu a životnosti kolejového vozidla.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
OECD FORD - main branch
20104 - Transport engineering
OECD FORD - secondary branch
20301 - Mechanical engineering
OECD FORD - another secondary branch
—
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
JO - Land transport systems and equipment<br>JR - Other machinery industry<br>JT - Propulsion, engines and fuels
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The project achieved its objectives. The subject of the project was the research and development of innovative prototypes of rolling stock components and the technological procedure for the application of modern hot spray technology, which was verified on functional samples of specific rolling stock components.
Solution timeline
Realization period - beginning
May 1, 2019
Realization period - end
Jun 30, 2022
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Mar 26, 2021
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP23-MPO-FV-U
Data delivery date
Jun 28, 2023
Finance
Total approved costs
10,064 thou. CZK
Public financial support
6,939 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
3,243 thou. CZK