All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”
FV40165

Increasing of resistance of rail vehicles components by the means of modern glow spraying technologies

Public support

  • Provider

    Ministry of Industry and Trade

  • Programme

    TRIO

  • Call for proposals

    TRIO 4 (SMPO201900001)

  • Main participants

    ŠKODA TRANSPORTATION a.s.

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    2019FV40165

Alternative language

  • Project name in Czech

    Zvýšení odolnosti komponent kolejových vozidel pomocí moderních technologií žárového nástřiku

  • Annotation in Czech

    Hlavním cílem projektu je výzkum a vývoj inovovaných prototypů komponent kolejových vozidel a technologického postupu aplikace moderní technologie žárového nástřiku jako alternativní povrchové ochrany komponent kolejových vozidel se zaměřením na prodloužení životnosti, snížení jednorázových a kusových nákladů a snížení vlivu aplikace povrchové úpravy na životní prostředí. Komponenty budou vybírány z různých typů kolejových vozidel, a to lokomotiv, elektrických jednopodlažních jednotek a tramvají, podle způsobu zatížení, působení vnějších vlivů, tvarové složitosti a dalších kritérií. Na základních zkušebních vzorcích bude ověřeno použití technologie žárového nástřiku i vzhledem k tvarové složitosti komponent a s ohledem na typ základního materiálu komponenty kolejového vozidla. Tyto zkušební vzorky budou podrobeny detailnímu hodnocení: metalografický rozbor, testy mechanických vlastností (tvrdost, přilnavost, kohezní pevnost), testy odolnosti proti korozi v klimatické komoře a testy odolnosti proti opotřebení. Na základě výsledků bude využita technologie žárových nástřiků na konkrétních komponentách kolejového vozidla. V rámci řešení projektu se předpokládá vývoj technologie nástřiku pro 4 různé typy komponent kolejového vozidla. Tyto reálné a použitelné komponenty kolejového vozidla budou po aplikaci technologie žárového nástřiku obrobeny a podrobeny dalšímu hodnocení: metalografický rozbor, testy mechanických vlastností (tvrdost, přilnavost, kohezní pevnost), testy odolnosti proti korozi v klimatické komoře a testy odolnosti proti opotřebení. Podle výsledku zkoušek dojde k reálnému nasazení příslušných vzorků na kolejových vozidlech v provozu a v pravidelných intervalech bude docházet ke sledování stavu těchto komponent během provozu a životnosti kolejového vozidla.

Scientific branches

  • R&D category

    AP - Applied research

  • OECD FORD - main branch

    20104 - Transport engineering

  • OECD FORD - secondary branch

    20301 - Mechanical engineering

  • OECD FORD - another secondary branch

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    JO - Land transport systems and equipment<br>JR - Other machinery industry<br>JT - Propulsion, engines and fuels

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The project achieved its objectives. The subject of the project was the research and development of innovative prototypes of rolling stock components and the technological procedure for the application of modern hot spray technology, which was verified on functional samples of specific rolling stock components.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    May 1, 2019

  • Realization period - end

    Jun 30, 2022

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Mar 26, 2021

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP23-MPO-FV-U

  • Data delivery date

    Jun 28, 2023

Finance

  • Total approved costs

    10,064 thou. CZK

  • Public financial support

    6,939 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    3,243 thou. CZK