Innovation of logistics and online processes of supplier-customer relations
Public support
Provider
Ministry of Industry and Trade
Programme
—
Call for proposals
SMPO202000002
Main participants
Storex FST, spol. s r.o.
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
FX02030001
Alternative language
Project name in Czech
Inovace logistiky a on-line procesů dodavatelsko-odběratelských vztahů
Annotation in Czech
Cílem projektu inovace logistiky a online procesů dodavatelsko - odběratelských vztahů ve společnosti Storex FST, spol. s r.o. (dále také STOREX) je zefektivnění a zautomatizování rozhodovacích, nákupních a logistických činností. Projekt má za cíl zejména naplnit tato kritéria: 1) Zajištění sběru a on-line automatického zpracování dat (IoT, IoS) 2) Zavedení infrastruktury pro automatický sběr dat 3) Implementace prvků umělé inteligence při aktivních rozhodovacích procesech 4) Automatizovaná zpětná vazba na dodavatele za použití elektronické výměny dat 5) Upgrade integrovaného informačního systému umožňující řízení celého dodavatelsko- odběratelského řetězce v reálném čase 6) Zvýšení mezinárodní konkurenceschopnosti uchazeče 7) Zavedení nových postupů a organizačních změn 8) Implementace inovovaných postupů, které předčí současná řešení v ČR."
Scientific branches
R&D category
IN - Innovation
OECD FORD - main branch
20202 - Communication engineering and systems
OECD FORD - secondary branch
20205 - Automation and control systems
OECD FORD - another secondary branch
—
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
JD - Use of computers, robotics and its application<br>JW - Navigation, connection, detection and countermeasure
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The project has achieved all of its stated objectives and the project outputs have the potential for economic benefit to the project developer. In accordance with The Country for the Future programme, the innovation of the company's procedure was successfully put into practice in the form of the introduction of a management information system as a merging platform of Microsoft Dynamics 365 Business Central, MS Power Query, MS Power BI and MS Office 365. The process innovation involved the upgrade of an integrated information system enabling real-time management of the entire supply and customer chain, Storex vs B2B order transfer communication, the introduction of an automated data collection infrastructure and the introduction of new procedures and organisational changes in the area of warehouse management.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jun 1, 2020
Realization period - end
May 31, 2022
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Jul 21, 2021
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP23-MPO-FX-U
Data delivery date
Sep 20, 2023
Finance
Total approved costs
14,936 thou. CZK
Public financial support
4,986 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
4,764 thou. CZK