All
All

What are you looking for?

All
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Generation of the Virtual Tracks and Their Use for the Vehicles Fatigue Life Assessment by Computer Simulations

Project goals

In the stage of a new vehicle design it is often necessary to test important components of springing even before the prototype origin, i.e. in the moment when the real loading and its character can be only estimated. Solution is simulations consist of multibody simulations (MBS) and simulations by finite element method (FEM). Carrying out the calculations using crossover a standardized obstacle provides the idea of maximum stress. It is necessary to consider frequencies and number of cycles for proper estimation of loading of some vehicle parts. Created virtual track can contribute to solving it. The track will be generated on the the basis of the processed results of the measurement of the drive on the long path applying MBS and FEM simulations virtual road surface will be generated. Individual partial outputs on MBS and FEM -> FLA interface will be compared with the already provided experiments. Achieved results of RF stress matrices will be compared with those on the strain

Keywords

Virtual trackrandom loadingMBSFEMrainflow counting

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 11 (SGA02008GA-ST)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    101/08/1616

Alternative language

  • Project name in Czech

    Tvorba virtuálních povrchů a jejich uplatnění pro posuzování životnosti pomocí počítačových simulací

  • Annotation in Czech

    Při návrhu nového vozidla je zapotřebí odzkoušet některé komponenty jako vypružení, části elekrovýzbroje apod. často ještě před vznikem prototypu, tedy v okamžiku kdy skutečné zatížení a jeho charakter lze jen odhadovat. Řešením jsou výpočtové simulaceskládající se z multibody simulací (MBS) a výpočtů metodou konečných prvků (FEM). Provedení výpočtů přejezdu přes překážku získáme přibližnou představu o možném maximálním buzení a namáhání. Pro správný odhad zatížení některých částí částí vozidla je zapotřebí uvažovat i frekvence zatížení a počty cyklů. K řešení může přispět vytvořený virtuální povrch vozovky. Ten bude sestaven na základě zpracovaných výsledků měření jízdy po dlouhé trati za pomoci simulací MBS a FEM. S navrženým virtuálním povrchem budou znovu provedeny výpočetní simulace. Jednotlivé dílčí výstupy na rozhraních MBS -> FEM a FEM -> FLA budou porovnány s již provedenými experimenty. Dosažené výsledky výpočtů RF matic budou porovnány s výsledky experimentálně zjištěných RF

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    JL - Fatigue and fracture mechanics

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • 20306 - Audio engineering, reliability analysis

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    .

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2008

  • Realization period - end

    Dec 31, 2009

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 22, 2009

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP10-GA0-GA-U/02:2

  • Data delivery date

    Jan 22, 2015

Finance

  • Total approved costs

    1,170 thou. CZK

  • Public financial support

    1,070 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    100 thou. CZK

Basic information

Recognised costs

1 170 CZK thou.

Public support

1 070 CZK thou.

91%


Provider

Czech Science Foundation

CEP

JL - Fatigue and fracture mechanics

Solution period

01. 01. 2008 - 31. 12. 2009