The utilisation of semiconductor devices IGCT in traction drives
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 1 (SGA02002GA-ST)
Main participants
Ústav pro elektrotechniku AV ČR
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Využití polovodičových součástek IGCT v trakčních pohonech
Annotation in Czech
Podstatou navrhovaného projektu je využití součástky IGCT pro progresivní řešení stejnosměrného pulsního měniče a napěťového střídače pro napájení trakčních motorů trolejbusu. Součástka IGCT (od firmy ABB) je radikálně zdokonalená součástka GTO, které velmi tvrdá komutace dodává principiálně novou kvalitu. Nedílnou součástí řešení obou uvedených měničů je i návrh optimalizovaného chlazení v různých pracovních režimech. Pro splnění náročných požadavků na elektromagnetickou kompatibilitu (EMC) vlastníchměničů i celého vozidla má v navrhovaném projektu zásadní význam také studium elektromagnetického pole vytvářeného měniči se součástkami IGCT, praktické měření úrovní elektromagnetického rušení a konstrukční opatření zaměřena na splnění podmínek EMC. Jakkonkrétní výsledky navrhovaného projektu jsou předpokládány konstrukční návrhy obou měničů splňující uvedené požadavky a výroba funkčního vzorku pulsního měniče a funkčního vzorku napěťového střídače se součástkami IGCT.
Scientific branches
R&D category
—
CEP classification - main branch
JA - Electronics and optoelectronics
CEP - secondary branch
JO - Land transport systems and equipment
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
20104 - Transport engineering<br>20201 - Electrical and electronic engineering
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
Řešení grantového projektu mělo hlavní cíl návrh a úpravu obvodů nových součástek IGCT pro trakční účely. Na řešení úkolu pracovali jednak odborníci z teoretické sféry (ÚE AVČR) a aplikační řešitelské pracoviště Polovodiče a.s. Byl rovněž vytvořen zdokob
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2000
Realization period - end
Jan 1, 2002
Project status
U - Finished project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP/2003/GA0/GA03GA/U/N/9:7
Data delivery date
May 19, 2008
Finance
Total approved costs
5,008 thou. CZK
Public financial support
2,674 thou. CZK
Other public sources
2,010 thou. CZK
Non public and foreign sources
1,491 thou. CZK