All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Understanding the Mechanism of Self-Regulation in Children and Minors in Institutional Care

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 17 (SGA0201300005)

  • Main participants

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně / Fakulta humanitních studií

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    13-04121S

Alternative language

  • Project name in Czech

    Porozumění procesu autoregulace u dětí a mládeže v institucionální péči

  • Annotation in Czech

    Projekt se zaměřuje na oblast autoregulace u nezletilých dětí a mladistvých žijících v tzv. totálních institucích. Předmětem zájmu je vědecké studium determinantů a podmínek rozvíjení jejich procesu autoregulace. Projekt vychází z předpokladu, že organizace, zřízené společností ke korekci rizikového chování u dětí a mladistvých, svým charakterem spíše přispívají k jeho konzervaci a reprodukci. Vědecké zkoumání procesu autoregulace u institucionalizovaných dětí a mladistvých přinese odpověď na otázku po smyslu a účelu institucionální péče, která je v České republice historicky zakořeněná a preferovaná před podporou sanace rodin v přirozeném sociálním prostředí. Autoregulaci můžeme považovat za jednu ze základních schopností člověka, která je založená na vědomém řízení volního jednání zaměřeného k dosahování stanovených cílů, kterými může být i kýžená změna v chování. Na míru autoregulace člověka má významný vliv sociální prostředí, ve kterém žije.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    Results of the project definitely extended knowledge in the area. Highly valued is that results of all phases of the solution were presented including methodological, empirical and theoretical aspects which means that results are useful for other related disciplines as well.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Feb 1, 2013

  • Realization period - end

    Dec 31, 2015

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 10, 2015

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP16-GA0-GA-U/01:1

  • Data delivery date

    Sep 25, 2017

Finance

  • Total approved costs

    2,298 thou. CZK

  • Public financial support

    2,298 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK