All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Transient moments in the life path of the child and adolescent

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 17 (SGA0201300005)

  • Main participants

    Univerzita Karlova / Filozofická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    13-28254S

Alternative language

  • Project name in Czech

    Tranzitorní momenty v životní dráze dítěte a dospívajícího

  • Annotation in Czech

    Subjektivní důvěra v možnost řídit svůj život výrazně charakterizuje tzv. well-being, kvalitu života a psychickou odolnost jedince. Moderujícím procesem zvládání socializace dítěte je schopnost autoregulace jedince. Nás zajímá, jak se tyto charakteristiky vyvíjejí v průběhu života dětí a dospívajících v kontextu vzdělávacích institucí. Použijeme metody dotazování, posuzování dospělým a pozorování. Studie bude uspořádána jako transversální. Výzkumný vzorek bude reprezentativní pro ČR. Chceme popsat vývoj vnímané akademické účinnosti v životních etapách, které působí na děti a dospívající jako zátěžové, a podíl autoregulace na tomto procesu. Získáme informace o proměnách vnímané akademické účinnosti ve sledovaných tranzitorních obdobích. Dalším výstupem bude identifikace nejdůležitějších determinant, které ovlivňují průběh proměny vnímané akademické účinnosti při přechodu z jedné etapy vzdělávání do druhé. Tyto můžou využít rodiče a učitelé při jejich edukačním působení v přípravě na dané období a provázení dětí a dospívajících tímto obdobím.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AN - Psychology

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    O - Nesplněno zadání, smlouva však byla dodržena

  • Project results evaluation

    The contribution is marginal. Outputs are predominantly presented as a reviews and empirical results are presented at minimum range. The final project characteristic is a description of partial results. Students were involved and the publication, which primarily contributes to the application sphere, was created. The results do not correspond to financial support of the four-year project.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Feb 1, 2013

  • Realization period - end

    Apr 23, 2018

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 5, 2016

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP19-GA0-GA-U/01:1

  • Data delivery date

    Jun 12, 2019

Finance

  • Total approved costs

    3,197 thou. CZK

  • Public financial support

    3,197 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK