All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Support of preschool children's self-efficacy in the kindergarden

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Post-graduate (doctorate) grants

  • Call for proposals

    Postdoktorandské granty 7 (SGA02007GA1PD)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    406/07/P116

Alternative language

  • Project name in Czech

    Možnosti působení mateřské školy na vnímanou osobní účinnost předškolních dětí

  • Annotation in Czech

    Koncept vnímané osobní účinnosti se v předchozích výzkumech ukázal být užitečným při zkoumání předškolních dětí. Děti vykazují vysokou vnímanou osobní účinnost, optimismus, chuť zkoušet nové věci. Je vhodné děti v tomto období pozitivně podporovat a dávat jim prostor, protože tak vytvoříme dobrý a pevný základ pro odolávání životním okolnostem a událostem v dalším životě. Rodiče jsou nejdůležitějším faktorem při kultivaci tohoto rysu. Ovšem i způsob, jakým dítěti zprostředkovávají různé zkušenosti dalšídospělí a jak ho provedou novou či obtížnou situací, má zásadní vliv na způsob, jakým bude dítě obtížné a nové situace řešit v pozdějším věku. Zakládá se zde kognitivní styl a emoční ladění (optimismus vs. pesimismus). Tato studie se zaměřuje na vliv předškolního vzdělávání na vnímanou osobní účinnost. Sleduje chování učitelů a také využití her s psychologickým potenciálem v běžném programu mateřské školy.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AN - Psychology

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    .

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2007

  • Realization period - end

    Dec 31, 2009

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 22, 2009

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP10-GA0-GP-U/03:3

  • Data delivery date

    Mar 1, 2016

Finance

  • Total approved costs

    537 thou. CZK

  • Public financial support

    537 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK