Enhancing mathematics content knowledge of future primary teachers via inquiry based education
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 18 (SGA0201400001)
Main participants
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích / Pedagogická fakulta<br>Matematický ústav AV ČR, v. v. i.
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
14-01417S
Alternative language
Project name in Czech
Zkvalitňování znalostí matematického obsahu u budoucích učitelů 1. stupně prostřednictvím badatelsky orientované výuky
Annotation in Czech
Navrhovaný výzkum se zaměří na možnosti ovlivňování profesních kompetencí budoucích učitelů prvního stupně základního vzdělávání prostřednictvím zkušenosti s badatelsky orientovaným vyučováním matematiky (BOVM). Hlavními aktivitami projektu budou: 1) Vyjasnit koncept BOVM v českém kontextu. 2) Navrhnout a realizovat výuková prostředí, ve kterých budoucí učitelé prvního stupně sami prožijí BOVM z pozice žáka. 3) Analyzovat, jak jsou studenti schopni rozvinout tento prožitek do posílení znalosti matematického obsahu. 4) Analyzovat, jak jsou studenti schopni rozvinout badatelská výuková prostředí do vlastních příkladů, názorných příkladů, vysvětlení a analogií, tedy jak jsou schopni transformovat znalost matematického obsahu do didaktické znalosti matematického obsahu.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AM - Pedagogy and education
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The solution of the project contributed to the improvement of the professional training of future teachers and helped to clarify the concept of inquiry-based mathematics education in the Czech environment. The declared objectives of the project were fulfilled as well as the publication plan. The published outputs, although many of them are not recognised in RIV, show the benefits of the project.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2014
Realization period - end
Dec 5, 2018
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Apr 12, 2016
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP19-GA0-GA-U/01:1
Data delivery date
Jun 12, 2019
Finance
Total approved costs
2,096 thou. CZK
Public financial support
2,096 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK