All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Enhancing mathematics content knowledge of future primary teachers via inquiry based education

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 18 (SGA0201400001)

  • Main participants

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích / Pedagogická fakulta<br>Matematický ústav AV ČR, v. v. i.

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    14-01417S

Alternative language

  • Project name in Czech

    Zkvalitňování znalostí matematického obsahu u budoucích učitelů 1. stupně prostřednictvím badatelsky orientované výuky

  • Annotation in Czech

    Navrhovaný výzkum se zaměří na možnosti ovlivňování profesních kompetencí budoucích učitelů prvního stupně základního vzdělávání prostřednictvím zkušenosti s badatelsky orientovaným vyučováním matematiky (BOVM). Hlavními aktivitami projektu budou: 1) Vyjasnit koncept BOVM v českém kontextu. 2) Navrhnout a realizovat výuková prostředí, ve kterých budoucí učitelé prvního stupně sami prožijí BOVM z pozice žáka. 3) Analyzovat, jak jsou studenti schopni rozvinout tento prožitek do posílení znalosti matematického obsahu. 4) Analyzovat, jak jsou studenti schopni rozvinout badatelská výuková prostředí do vlastních příkladů, názorných příkladů, vysvětlení a analogií, tedy jak jsou schopni transformovat znalost matematického obsahu do didaktické znalosti matematického obsahu.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The solution of the project contributed to the improvement of the professional training of future teachers and helped to clarify the concept of inquiry-based mathematics education in the Czech environment. The declared objectives of the project were fulfilled as well as the publication plan. The published outputs, although many of them are not recognised in RIV, show the benefits of the project.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2014

  • Realization period - end

    Dec 5, 2018

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 12, 2016

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP19-GA0-GA-U/01:1

  • Data delivery date

    Jun 12, 2019

Finance

  • Total approved costs

    2,096 thou. CZK

  • Public financial support

    2,096 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK