All
All

What are you looking for?

All
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Support of scientific reasoning development of students and teachers in physics classes through active learning, multilayered interactive experiments and structured solution of problems

Project goals

To develop educational materials of two new types developed at both participating institutions (Multilayered Interactive Experiments, Structured Solutions of Physics Problems) suitable for creating active learning environment for teaching physics. To test and verify these materials in pre- and in-service teacher training; to use these materials in physics education research aimed at finding how and in which ways such materials can support the development of scientific reasoning of both students and teachers including students? ability to construct explanatory and predictive models.

Keywords

secondary and higher educationimprovement of physics educationimprovement of pre- and in-service physics teacher trainingphysics experiments and tasks for physics educationmultilayered experimentsstructured solutions of physics problems

Public support

  • Provider

    Ministry of Education, Youth and Sports

  • Programme

    KONTAKT

  • Call for proposals

  • Main participants

  • Contest type

    M2 - International cooperation

  • Contract ID

    5725/2011-320

Alternative language

  • Project name in Czech

    Podpora rozvoje vědeckého myšlení žáků a studentů ve výuce fyziky pomocí aktivních učebních metod, mnohovrstvých interaktivních experimentů a strukturovaných řešení problémů

  • Annotation in Czech

    Vytvářet vzdělávacímateriály dvou nových typů vyvinutých řešitelskými pracovišti ("mnohovrstvé interaktivní experimenty" a "strukturovaná řešení fyzikálních problémů") vhodné pro vytvoření aktivního učebního prostředí pro výuku fyziky. Testovat a ověřovat tyto materiály v přípravě budoucích učitelů a dalším vzdělávání učitelů; využít je ve výzkumu zaměřeném na zjištění, jak a jakými způsoby mohou tyto materiály podporovat rozvoj vědeckého myšlení žáků i učitelů včetně schopnosti studentů konstruovat vysvětlující a prediktivní modely fyzikálních dějů.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • 50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    This project is being realized in the framework of the MOBILITY Activity that aims primarily on establishing and strenghtening ties with foreign research institutions. The control of particular outputs is not implemented by the evalution committee, but the correctness of allocated finances and the adequacy of their use are checked.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2011

  • Realization period - end

    Dec 31, 2012

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Feb 16, 2012

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP13-MSM-ME-U/01:1

  • Data delivery date

    Jun 28, 2013

Finance

  • Total approved costs

    160 thou. CZK

  • Public financial support

    160 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK