All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Competence based innovation and quality enhancement in higher education (for sustainable development)

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 18 (SGA0201400001)

  • Main participants

    Univerzita Karlova / Centrum pro otázky životního prostředí

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    14-36005S

Alternative language

  • Project name in Czech

    Kompetence jako základ inovací a zvyšování kvality ve vysokoškolském vzdělávání (pro udržitelný rozvoj)

  • Annotation in Czech

    Projekt se soustředí na interface mezi vědou a politikou ve vzdělávání pro udržitelný rozvoj (VUR), a možnosti zvyšování kvality vysokoškolského vzdělávání v této oblasti. Cílem je rozvinout teoretické zázemí v oblasti inovací pro VUR, kriticky posoudit existující strategie (vzdělávací politiky) v této oblasti, určit základní principy rozvíjení kompetencí ve VUR v rámci procesů učení, zkoumat a vyvinout nové nástroje hodnocení. Pokouší se tak zaplnit současné mezery ve znalostech na pomezí teorie vědy (především co se týče nově vznikajících "modů" vědy a souvisejících změn v komunikačních zvyklostech na akademické půdě, především z hlediska zapojení dalších aktérů do odborného dialogu) a pedagogiky (zvláště s ohledem na inovace v souvislosti se vzděláváním pro udržitelný rozvoj), a v souvislsoti s indikátory kvality ve vysokoškolském vzdělávání (týkajících se dynamického pojetí učení). Určí metody rozvoje kompetencí v oblasti VUR, které odrážejí kritéria kvality v akademické praxi. Zmapuje situaci v České republice a provede srovnání se světovými trendy.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The researcher proceeded in accordance with the approved project and fulfilled the stated goals. Although she failed to publish the planned monograph by the submission of the report, she exceeded the number of originally planned articles in impacted journals. Funds were drawn in accordance with the rules.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2014

  • Realization period - end

    Dec 5, 2018

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Mar 17, 2016

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP19-GA0-GA-U/01:1

  • Data delivery date

    Jun 12, 2019

Finance

  • Total approved costs

    2,483 thou. CZK

  • Public financial support

    2,483 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK