The Quality Evaluation of Tourism Destination
Project goals
The goal of the project is to suggest a methodology for evaluating the quality of tourism destination in the context of customer satisfaction and loyalty. The centrality of the methodology will be the identification of quality factors, their interrelations, dimensions and their importance in the process of destination quality evaluation. The quality factors will be analyzed on the basis of the topical primary data with the support of multidimensional statistical methods. The basis is an examination of the available methods for evaluating service quality (Kano, SERVQUAL, IPA, HOLSAT, SERVPERF, Qualitest) on the field of destination management. The output of the project will be a model for complex tourism destination quality evaluation, case study in the Czech Republic, and model verification in different regions. In this area generally recognized and scientifically acceptable theoretical basis is missing so far.
Keywords
travel tourismquality evaluation modeldestinationquality factorscustomer satisfactionloyaltycompetitiveness
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 19 (SGA0201500001)
Main participants
Mendelova univerzita v Brně / Provozně ekonomická fakulta
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
15-21179S
Alternative language
Project name in Czech
Hodnocení kvality destinace cestovního ruchu
Annotation in Czech
Předmětem projektu je navrhnout metodiku hodnocení kvality destinace cestovního ruchu v kontextu spokojenosti a loajality zákazníka. Stěžejním prvkem vědeckého zkoumání bude identifikace faktorů a vztahů mezi nimi, dimenzí a jejich významu při hodnocení kvality destinace. Faktory kvality budou analyzovány na základě aktuálních primárních dat za podpory vícerozměrných statistických metod. Východiskem bude prověření dostupných metod hodnocení kvality služeb (Kano, SERQUAL, IPA, HOLSAT, SERVPERF, Qualitest) na poli destinačního managementu. Závěrečným výstupem projektu bude navržení modelu komplexního hodnocení kvality destinace, případová studie České republiky a ověření platnosti modelu v rozdílných regionech. V této oblasti dosud absentuje všeobecně uznávaný a vědecky přijatelný teoretický základ.
Scientific branches
Completed project evaluation
Provider evaluation
O - Nesplněno zadání, smlouva však byla dodržena
Project results evaluation
The main target of the project was to suggest an optimal model for evaluating the quality of a tourism destination with the emphasis on customer satisfaction and loyalty. The results of the project have not reached the expected quality and the methodological objectives of the project have not been met.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2015
Realization period - end
Dec 31, 2017
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Mar 17, 2017
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP18-GA0-GA-U/02:1
Data delivery date
May 4, 2018
Finance
Total approved costs
951 thou. CZK
Public financial support
951 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK
Recognised costs
951 CZK thou.
Public support
951 CZK thou.
0%
Provider
Czech Science Foundation
CEP
AE - Management, administration and clerical work
Solution period
01. 01. 2015 - 31. 12. 2017