A General Analysis of Multiproduct Firms
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 19 (SGA0201500001)
Main participants
Univerzita Karlova / Centrum pro ekonomický výzkum a doktorská studia
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
15-22540S
Alternative language
Project name in Czech
Všeobecná analýza firem vyrábějících více produktů
Annotation in Czech
Většina firem v dnešní době nabízí více produktů k prodeji (a navíc více druhů produktu té samé produkční třídy), ekonomická teorie se ale většinou soustředí na analýzu firem vyrábějící jeden produkt. Naším cílem v tomto výzkumném projektu je objasnit dva důležité aspekty firmy vyrábějící více produktů. V části první budeme analzyovat projektování produkční linie a s tím spojené stanovování cen, a to v monopolním i oligopolním prostředí. Zaměříme se také na zodpovězení otázek blahobytu a navrhneme vhodná doporučení pro nastavení politik. V druhé části projektu budeme analyzovat tzv. „opaque prodej“ v multiprodukčním prostředí – marketingový tah, ve kterém prodejci nabízejí produkty, jejíchž důležité charakteristiky nejsou spočátku známé a odtajněné jsou pouze těsně před zakoupením zboží. Budeme zkoumat motivy používání této taktiky „opaque“ prodeje a studovat jeho rovnováhu a vlastnosti blahobytu.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AH - Economics
CEP - secondary branch
AE - Management, administration and clerical work
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance<br>50602 - Public administration<br>50603 - Organisation theory
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The project analyzed product design of firms in multiproduct environments. The first part was published in a prestigious Journal of Economic Theory (AIS 1,879); currently cited at RAND Journal of Economics and Marketing Science. The second part about opaque selling is still under review as the PI had to change the team and update the paper based on recent literature.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2015
Realization period - end
Nov 29, 2019
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Mar 17, 2017
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP20-GA0-GA-U/01:1
Data delivery date
Jul 2, 2020
Finance
Total approved costs
1,873 thou. CZK
Public financial support
1,873 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK