All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Preconceptions, construction and reconstruction of teaching assistants’ professional identity

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 21 (SGA0201700001)

  • Main participants

    Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    17-07101S

Alternative language

  • Project name in Czech

    Prekoncepce, konstrukce a rekonstrukce profesní identity asistenta pedagoga

  • Annotation in Czech

    Projekt se zabývá fenoménem profesní identity asistentů pedagoga. Cílem projektu je odhalit faktory (zákonitosti či průběh) konstrukce profesní identity asistenta pedagoga, s důrazem na propojení dílčích aspektů původní prekoncepce, počáteční konstrukce a následné rekonstrukce jeho profesní identity v kontextu každodenně využívaných kompetencí a v podmínkách českého makro- a mikroedukačního prostředí. K naplnění hlavního cíle výzkumný projekt přistupuje primárně prostřednictvím explorativně-deskriptivních postupů, utváření profesní identity a relevantní významné procesy jsou sledovány z perspektivy asistentů pedagoga. Projekt je řešen formou smíšeného výzkumu, data v kvalitativní části jsou získávána pomocí semi-strukturovaných rozhovorů a vyhodnocována s využitím zakotvené teorie, data v kvantitativní části jsou získána z dotazníků subjektivně pociťované kvality profesního života vytvořených adaptací SQWLI pro profesní skupinu asistentů pedagoga.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The project brings empirically grounded unknown results that have been published in an international journal. The outcomes are useful for practice by describing the critical aspects of the teacher's assistant. This can lead to increased equity in education. The outcomes correspond to the working load and fulfil its goals (despite the fact that some of the publications were not accepted).

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2017

  • Realization period - end

    Nov 29, 2019

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 26, 2018

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP20-GA0-GA-U/01:1

  • Data delivery date

    Jul 2, 2020

Finance

  • Total approved costs

    1,513 thou. CZK

  • Public financial support

    1,513 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK