All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Qualitative research of the construction professional identity of the civic education teacher through the design of the case study

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Post-graduate (doctorate) grants

  • Call for proposals

    Postdoktorandské granty 9 (SGA02009GA1PD)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    406/09/P126

Alternative language

  • Project name in Czech

    Kvalitativní výzkum konstrukce profesní identity učitele výchovy k občanství prostřednictvím případové studie

  • Annotation in Czech

    Podstatou projektu je primárně analýza a popis procesu konstruování profesní identity u učitele výchovy k občanství na druhém stupni základní školy. Sekundárně chceme popsat klíčové rysy osobnosti tohoto učitele. Záměrem kvalitativního zkoumání je odpovědět na otázku: Jaký je život učitele tak exponovaného, často diskutovaného, mnohdy však přehlíženého a nedoceňovaného vyučovacího předmětu opírajícího svůj obsah o odborné obsahy několika společenskovědních oborů, jakým je výchova k občanství? Problém konstrukce profesní identity a osobnost učitele jsou studovány pomocí designu případové studie, která není jen finálním produktem ale i prostředek integrace několika různorodých výzkumných metod - stínování, hloubkový rozhovor, biografická výpověď, analýzadokumentů, skupinový rozhovor, abychom nejen postihly složitý předmět výzkumu v jeho celistvosti, ale také abychom posílili validitu a reliabilitu výzkumu. Přínos pro rozvoj oborové didaktiky společenských věd je dán výběrem předmětu

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    Two books specialized in pedagogy - didactics, three chapters in specialized books and one journal article comprise the results of implementation of the whole project. The achievements fulfill the main objective of the project - a description of the construction of the teacher?s professional identity in education for citizenship. &nbsp; Despite the limited number of cases studied, the events that

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2009

  • Realization period - end

    Dec 31, 2010

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 16, 2010

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP11-GA0-GP-U/04:3

  • Data delivery date

    Mar 20, 2015

Finance

  • Total approved costs

    687 thou. CZK

  • Public financial support

    687 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK