All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Exploring professional vision and its development through video-based analysis (from the perspective of teachers of English as a foreign language)

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 17 (SGA0201300005)

  • Main participants

    Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    13-21961S

Alternative language

  • Project name in Czech

    Profesní vidění a jeho rozvíjení prostřednictvím analýzy založené na videu (z pohledu učitelů angličtiny jako cizího jazyka)

  • Annotation in Czech

    Projekt vychází ze současných debat o profesionalizaci učitelství a kvalitě ve vzdělávání a klade si za cíl prozkoumat relativně nový koncept – profesní vidění učitelů. Profesní vidění spojené s profesním věděním a profesním jednáním nabízí možnost rekonceptualizovat učitelskou profesionalitu. Má dvě složky – všímání si (čemu učitelé věnují pozornost) a uvažování založené na vědění (proces rozumění situaci). V projektu se zaměřujeme na učitele angličtiny jako cizího jazyka a klademe si za cíl (1) popsat povahu profesního vidění u těchto učitelů; (2) prozkoumat, jaký vliv má participace ve videoklubech (kolaborativní analýza založená na videu) na profesní vidění učitelů a prozkoumat, jak účastníci videokluby přijímají; a (3) prozkoumat vztah mezi profesním viděním, profesním věděním a profesním jednáním. Výzkumné metody zahrnují kvalitativní obsahovou analýzu komentářů učitelů v reakci na videozáznam a písemné zpětné vazby učitelů na práci ve videoklubech, dotazník pro zjištění postojů učitelů a videostudii.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The project significantly contributes to the development of educational sciences not only in the Czech context. The possibilities of application of acquired knowledge in teacher education are evident. Publication plan is not only met, but also exceeded (2 quality results C). Research procedures and dealing with the budget meet the needs of the project.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Feb 1, 2013

  • Realization period - end

    Nov 24, 2016

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 1, 2016

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP17-GA0-GA-U/03:1

  • Data delivery date

    Jun 28, 2017

Finance

  • Total approved costs

    2,727 thou. CZK

  • Public financial support

    2,727 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK