All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

How context matters: objective determinants of novice teachers´ socialisation

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 19 (SGA0201500001)

  • Main participants

    Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    15-12956S

Alternative language

  • Project name in Czech

    Jaký význam má kontext: objektivní determinanty socializace začínajících učitelů

  • Annotation in Czech

    Profesní indukce je považována za rozhodující fázi profesního rozvoje učitele zejména proto, že má dlouhodobý dopad na pracovní spokojenost a délku profesní kariéry učitelů. Potřeba výzkumu a hloubkových analýz procesů profesní iniciace v současném českém prostředí je tedy zřejmá. Předkládaný projekt nahlíží problematiku ze socio-pedagogické perspektivy a zaměřuje se na procesy socializace začínajících učitelů a jejich objektivní determinanty. Předpokládá, že výsledky přispějí k současnému stavu poznání v teorii učitelské profese, zejména poskytnou hlubší vhled do procesů a podmínek profesního rozvoje učitelů. Mohou rovněž napomoci snížit míru fluktuace učitelů, kromě toho přinesou zjištění využitelná pro první fázi profesního rozvoje učitelů, profesní adaptaci, která je mj. součástí návrhu kariérního systému učitelů v České republice. Konkrétní výstupy zahrnují monografii nebo editované monotematické číslo odborného časopisu, další články v odborných časopisech a odborná sdělení na konferencích.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The main contribution of the project is the identification of determinants of professional socialization of beginning teachers and predictors of the beginning teachers’ decision to stay or leave of the teaching profession. The project was solved according to the plan, and the project objectives and outputs (publications) were achieved. The project outputs achieved an international impact.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2015

  • Realization period - end

    Nov 29, 2019

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 5, 2017

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP20-GA0-GA-U/01:1

  • Data delivery date

    Jul 2, 2020

Finance

  • Total approved costs

    3,178 thou. CZK

  • Public financial support

    3,178 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK