All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Expert Teacher: the nature of expertise and determinants of professional development (in FLT perspective)

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 14 (SGA02011GA-ST)

  • Main participants

    Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    P407-11-0234

Alternative language

  • Project name in Czech

    Učitel - expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky)

  • Annotation in Czech

    Jednou z klíčových výzev probíhající diskuse o kvalitě vzdělávání v kontextu edukačních změn je profesionalizace učitele. Projekt chce přispět k současnému stavu poznání kvality v profesi učitele výzkumem charakteristik učitele - experta. V první fázi bude realizována rozsáhlá teoretická přehledová studie, na základě jejích výstupů a s přihlédnutím k českému kulturnímu rámci budou v rámci projektu vypracovány, pilotovány a ověřeny metody identifikace a výzkumu učitelů - expertů. Vlastní výzkum pak bude zaměřen na prohloubení stavu poznání těchto charakteristik, v další fázi pak na determinanty procesů profesního rozvoje učitele - experta.  Výstupy projektu mohou přinést zásadní informace pro transformaci přípravného i dalšího vzdělávání učitelů, pro tvorbu standardu kvality v profesi učitele a kariérní řád a, v neposlední řadě, mohou přispět ke zvýšení prestiže učitelské profese.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The project was focused on an important theme of current pedeutology and it enriched both methodology, and theme-related knowledge. The research procedure was carried out in accordance with the project proposal in all the main respects. The publication results of the project are valuable.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2011

  • Realization period - end

    Dec 8, 2014

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 1, 2014

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP15-GA0-GA-U/01:2

  • Data delivery date

    Sep 30, 2017

Finance

  • Total approved costs

    1,968 thou. CZK

  • Public financial support

    1,968 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK