On Informational Aspects in Games
Project goals
In our propsal we consider three topics related to the question raised by Kalai: What information system (size and structure) should a player maintain when playing a strategy game? 1. Complexity of strategies. We focus on the assymetric capability to process information between players in the context of strategies of bounded complexity. We deal with the question under which conditions it is advantageous for a player to remember more than the other player in the (infinitely) repeated game. Formally, we study the complexity of the strategy that is the best response to a strategy with a given complexity. 2. Stability of individual peferences. We will analyse the possibility to utilise information between different games played by identical players.The stability and robustness of individual distributional preferences will be studied theoretically and experimentally in this part of the project. 3. Equity principle. Besides the presented positive approach, we employ the normative perspective. In the cooperative game theory framework we analyse equity principle of Homans.
Keywords
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 21 (SGA0201700001)
Main participants
Ekonomický ústav AV ČR, v. v. i.
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
17-19672S
Alternative language
Project name in Czech
Informace v teorii her
Annotation in Czech
V našem projektu se chceme zabývat následujícími třemi okruhy problémů, které souvisí s otázkou, kterou původně vznesl Kalai: Jaký druh informace (jak ve smyslu obsahu, tak ve smyslu struktury) si má hráč zapamatovat v průběhu hry? 1. Složitost strategií. Zde se zaměříme na asymetrickou schopnost hráčů zpracovat informaci v kontextu strategií s omezenou složitostí. Budeme se zabývat otázkou za jakých podmínek je pro hráče výhodné si v průběhu hry pamatovat více než jeho soupeř. Formálně hodláme studovat složitost strategie, která je optimální odpovědí na strategii dané složitosti. 2. Stabilita individuálních preferencí. Budeme se zabývat možností využití informace mezi různými hrami hranými identickými hráči. Stabilitu individuálních preferencí mezi jednotlivými hrami budeme studovat jak teoreticky, tak experimentálně. 3. Poměrný princip. Mimo positivního přístupu se pokusíme danou problematiku nahlédnout i z normativní perspektivy. Pomocí kooperativní teorie her budeme analyzovat Homansův poměrný princip.
Scientific branches
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2017
Realization period - end
Dec 31, 2021
Project status
—
Latest support payment
Apr 26, 2019
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP21-GA0-GA-R/11:1
Data delivery date
Feb 22, 2021
Finance
Total approved costs
2,961 thou. CZK
Public financial support
2,718 thou. CZK
Other public sources
243 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK
Basic information
Recognised costs
2 961 CZK thou.
Public support
2 718 CZK thou.
91%
Provider
Czech Science Foundation
CEP
AH - Economics
Solution period
01. 01. 2017 - 31. 12. 2021