Developing academic excellence: A systemic approach to high achievement in early career academics
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 21 (SGA0201700001)
Main participants
Psychologický ústav AV ČR, v. v. i.
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
17-20856S
Alternative language
Project name in Czech
Rozvoj akademické excelence: Systemický přístup k mimořádnému výkonu u akademiků a akademiček na počátku kariéry
Annotation in Czech
Cílem projektu je analýza individuálních faktorů a pracovních podmínek, které ovlivňují rozvoj akademické excelence u začínajících akademiků a akademiček na českých vysokoškolských a výzkumných pracovištích. Projekt bude teoreticky ukotven v systemickém přístupu k rozvoji mimořádného výkonu, který konceptualizuje rozvoj akademické excelence jako proces interakce mezi individuálními faktory na straně začínajících akademiků (akademické výsledky, výkonová motivace a akademická praxe) a dostupnými zdroji a nároky na jejich akademických pracovištích. Metodologicky bude projekt zpracován jako vícepřípadová kvalitativní studie porovnávající zkušenosti excelentních a neexcelentních začínajících akademiků, triangulované perspektivou významných členů jejich pracovišť a objektivními podmínkami pro excelenci. Očekávanými výsledky projektu jsou formulace systemického modelu akademického potenciálu, identifikace podmínek podporujících či ohrožujících úspěšný rozvoj akademické excelence v českém kontextu a rozvoj teorie týkající se dopadu systémů vládnutí na akademický výkon.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AN - Psychology
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The project succeeded the objectives set out in the project proposal. The main contribution of the project can be seen in the development of the systemic model of academic achivement, in the examination of individual factors and organizational conditions that influence the development of academic excellence. The findings have been published in international journals and gained citation impact.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2017
Realization period - end
Dec 31, 2019
Project status
U - Finished project
Latest support payment
May 6, 2019
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP20-GA0-GA-U/02:1
Data delivery date
Jul 23, 2020
Finance
Total approved costs
3,100 thou. CZK
Public financial support
3,100 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK