All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Developing academic excellence: A systemic approach to high achievement in early career academics

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 21 (SGA0201700001)

  • Main participants

    Psychologický ústav AV ČR, v. v. i.

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    17-20856S

Alternative language

  • Project name in Czech

    Rozvoj akademické excelence: Systemický přístup k mimořádnému výkonu u akademiků a akademiček na počátku kariéry

  • Annotation in Czech

    Cílem projektu je analýza individuálních faktorů a pracovních podmínek, které ovlivňují rozvoj akademické excelence u začínajících akademiků a akademiček na českých vysokoškolských a výzkumných pracovištích. Projekt bude teoreticky ukotven v systemickém přístupu k rozvoji mimořádného výkonu, který konceptualizuje rozvoj akademické excelence jako proces interakce mezi individuálními faktory na straně začínajících akademiků (akademické výsledky, výkonová motivace a akademická praxe) a dostupnými zdroji a nároky na jejich akademických pracovištích. Metodologicky bude projekt zpracován jako vícepřípadová kvalitativní studie porovnávající zkušenosti excelentních a neexcelentních začínajících akademiků, triangulované perspektivou významných členů jejich pracovišť a objektivními podmínkami pro excelenci. Očekávanými výsledky projektu jsou formulace systemického modelu akademického potenciálu, identifikace podmínek podporujících či ohrožujících úspěšný rozvoj akademické excelence v českém kontextu a rozvoj teorie týkající se dopadu systémů vládnutí na akademický výkon.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AN - Psychology

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The project succeeded the objectives set out in the project proposal. The main contribution of the project can be seen in the development of the systemic model of academic achivement, in the examination of individual factors and organizational conditions that influence the development of academic excellence. The findings have been published in international journals and gained citation impact.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2017

  • Realization period - end

    Dec 31, 2019

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    May 6, 2019

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP20-GA0-GA-U/02:1

  • Data delivery date

    Jul 23, 2020

Finance

  • Total approved costs

    3,100 thou. CZK

  • Public financial support

    3,100 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK