Researching and teaching academic writing from a cross-cultural perspective
Public support
Provider
Ministry of Education, Youth and Sports
Programme
INTER-EXCELLENCE
Call for proposals
INTER-EXCELLENCE 13 (SMSM2018LTC01)
Main participants
Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
MSMT-16506/2018-9
Alternative language
Project name in Czech
Výzkum a výuka akademického psaní z mezikulturního hlediska
Annotation in Czech
Projekt má tři hlavní cíle: 1) zjistit existující mezikulturní rozdíly mezi anglofonními konvencemi akademického psaní a anglicky psaným akademickým diskurzem profesionálních a začínajících českých autorů, 2) identifikovat aspekty akademického psaní profesionálních a začínajících českých autorů, které vykazují známky variace, vyzkoumat jejich funkce, vysvětlit důvody pro existující odlišnosti a navrhnout postupy pro zvýšení jazykové kompetence a konkurenceschopnosti českých autorů v mezinárodním prostředí, 3) vyvodit doporučení pro tvorbu kurzů akademického psaní na úrovni celoživotního a terciárního vzdělávání a zjistit jejich dopad na vývoj znalostí a dovedností českých autorů pomocí analýzy potřeb začínajících autorů, dotazníkového šetření a experimentálního testování pomocí diskurzních úkolů. Tyto cíle budou ve spolupráci s exkluzivními zahraničními partnery realizované na třech úrovních, a to jednak (1) tvorbou korpusu a následným provedením korpusového výzkumu a žánrové analýzy anglicky psaného akademického diskurzu pokročilých a začínajících autorů z mezikulturního hlediska, (2) analýzou potřeb s cílem identifikovat aspekty akademického psaní, na které je třeba se zaměřit v kurzech akademického psaní v rámci terciárního vzdělávání, (3) implementací výsledků korpusového výzkumu a analýzy potřeb do tvorby kurzů akademického psaní na univerzitní úrovni a experimentálním výzkumem pro zhodnocení pokroku studentů, kteří se v těchto kurzech vzdělávají.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
OECD FORD - main branch
60203 - Linguistics
OECD FORD - secondary branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - another secondary branch
—
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
AI - Linguistics<br>AM - Pedagogy and education
Completed project evaluation
Provider evaluation
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Project results evaluation
The objectives of the project Researching and teaching academic writing fi'om a cross-cultural perspective were successfully achieved. The outcomes include the Corpus of English-medium academic discourse by Czech novice authors, the theoretical framework of the investigation , the results of corpus data and needs analysis, an academic w1iting course (didactic experiment), and four research articles presenting the results of the research.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jul 1, 2018
Realization period - end
Sep 30, 2020
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Feb 24, 2020
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP21-MSM-LT-U/01:1
Data delivery date
Jun 15, 2021
Finance
Total approved costs
2,211 thou. CZK
Public financial support
2,211 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK