All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Career adaptability of vocational upper-secondary school graduates during the school-to-work transition

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 22 (SGA0201800001)

  • Main participants

    Masarykova univerzita / Filozofická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    18-07537S

Alternative language

  • Project name in Czech

    Kariérová adaptabilita absolventů odborných vyšších sekundárních škol v období přechodu ze školy do práce

  • Annotation in Czech

    Jedním z významných úkolů, s nímž se musí vypořádat část absolventů středních odborných škol a středních odborných učilišť, je přechod ze školy do práce. Přechod ze školy na trh práce v současné době není jednorázovou záležitostí, ale dlouhodobým procesem s nejasnými hranicemi a řadou problémových momentů. K posouzení připravenosti jedinců vypořádat se s přechodem ze školy do pracovního života byl navržen multidimenzionální konstrukt kariérové adaptability. Grantový výzkum se proto zaměřuje na longitudinální zkoumání kariérové adaptability u absolventů odborně orientovaných středních škol v tomto tranzitním období. Ve výzkumu bude mj. zjišťováno, jak se proměňuje kariérová adaptabilita absolventů v období přechodu ze školy na trh práce, které demografické, vztahové, školní a osobnostní proměnné výši kariérové adaptability ovlivňují a zdali má výše kariérové adaptability protektivní efekt na přechod ze školy do práce. Výsledky budou publikovány v sedmi recenzovaných časopisech a v jedné kolektivní monografii.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • OECD FORD - main branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - secondary branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

  • OECD FORD - another secondary branch

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    AM - Pedagogy and education<br>AN - Psychology

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2018

  • Realization period - end

    Dec 31, 2022

  • Project status

  • Latest support payment

    Mar 25, 2020

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP22-GA0-GA-R

  • Data delivery date

    Feb 22, 2022

Finance

  • Total approved costs

    5,102 thou. CZK

  • Public financial support

    4,625 thou. CZK

  • Other public sources

    477 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK