EduGames4K: Designing educational games for kids
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 23 (SGA0201900001)
Main participants
Univerzita Karlova / Matematicko-fyzikální fakulta
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
19-02532S
Alternative language
Project name in Czech
Návrhové principy pro tvorbu výukových her pro děti
Annotation in Czech
Výukové počítačové hry a simulace se stávají plnohodnotnými výukovými technologiemi a komerční i neziskové subjekty investují nemalé prostředky do jejich tvorby. Předpokládá se, že jedno z klíčových uplatnění mohou tyto aplikace sehrát při výuce dětí. Děti jsou však z hlediska použití těchto aplikací ve výuce jednou z nejméně probádaných cílových skupin. Empiricky podložené návody pro designéry, jak tyto aplikace pro děti vytvářet, takřka neexistují. Z teorií multimediálního vzdělávání přitom vyplývá, že hry nemusí vždy kvalitu učebního procesu zlepšovat. V projektu provedeme tři experimentální studie s mezi-subjektovým designem na cílové skupině dětí ve věku 8 – 11 let (N > 300) za účelem zjištění, jestli hry s určitými atributy (interaktivita, uzpůsobení vkusu dítěte a narativní rámování) zlepšují motivaci dětí a jejich učení (oproti aplikacím bez těchto elementů) nebo naopak odvádí pozornost od učení a tím učení zhoršují. Projekt přispěje k budování empiricky podložených principů pro tvorbu kvalitních výukových her a simulací pro děti. V rámci studií bude použit eye tracker.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
OECD FORD - main branch
50802 - Media and socio-cultural communication
OECD FORD - secondary branch
—
OECD FORD - another secondary branch
—
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
AJ - Literature, mass media, audio-visual activities
Completed project evaluation
Provider evaluation
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Project results evaluation
The project contributed to filling an international knowledge gap in using digital games in education. The project proceeded according to the application, and the panel discussed and agreed on minor changes to the planned procedures. The project output is 4 Jimp articles (2x Journal of Computer Assisted Learning, 2x Frontiers in Psychology). 2 Jimp articles were planned in the proposal.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2019
Realization period - end
Jun 30, 2022
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Apr 1, 2022
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP23-GA0-GA-U
Data delivery date
Jun 26, 2023
Finance
Total approved costs
3,508 thou. CZK
Public financial support
3,329 thou. CZK
Other public sources
171 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK