All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

EduGames4K: Designing educational games for kids

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 23 (SGA0201900001)

  • Main participants

    Univerzita Karlova / Matematicko-fyzikální fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    19-02532S

Alternative language

  • Project name in Czech

    Návrhové principy pro tvorbu výukových her pro děti

  • Annotation in Czech

    Výukové počítačové hry a simulace se stávají plnohodnotnými výukovými technologiemi a komerční i neziskové subjekty investují nemalé prostředky do jejich tvorby. Předpokládá se, že jedno z klíčových uplatnění mohou tyto aplikace sehrát při výuce dětí. Děti jsou však z hlediska použití těchto aplikací ve výuce jednou z nejméně probádaných cílových skupin. Empiricky podložené návody pro designéry, jak tyto aplikace pro děti vytvářet, takřka neexistují. Z teorií multimediálního vzdělávání přitom vyplývá, že hry nemusí vždy kvalitu učebního procesu zlepšovat. V projektu provedeme tři experimentální studie s mezi-subjektovým designem na cílové skupině dětí ve věku 8 – 11 let (N > 300) za účelem zjištění, jestli hry s určitými atributy (interaktivita, uzpůsobení vkusu dítěte a narativní rámování) zlepšují motivaci dětí a jejich učení (oproti aplikacím bez těchto elementů) nebo naopak odvádí pozornost od učení a tím učení zhoršují. Projekt přispěje k budování empiricky podložených principů pro tvorbu kvalitních výukových her a simulací pro děti. V rámci studií bude použit eye tracker.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • OECD FORD - main branch

    50802 - Media and socio-cultural communication

  • OECD FORD - secondary branch

  • OECD FORD - another secondary branch

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    AJ - Literature, mass media, audio-visual activities

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Project results evaluation

    The project contributed to filling an international knowledge gap in using digital games in education. The project proceeded according to the application, and the panel discussed and agreed on minor changes to the planned procedures. The project output is 4 Jimp articles (2x Journal of Computer Assisted Learning, 2x Frontiers in Psychology). 2 Jimp articles were planned in the proposal.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2019

  • Realization period - end

    Jun 30, 2022

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 1, 2022

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP23-GA0-GA-U

  • Data delivery date

    Jun 26, 2023

Finance

  • Total approved costs

    3,508 thou. CZK

  • Public financial support

    3,329 thou. CZK

  • Other public sources

    171 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK