All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Promoting Science Literacy through a Narrative Game Based Learning Environment at Upper Elementary Grade Classrooms

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    SGA0202400001

  • Main participants

    Univerzita Karlova / Filozofická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    24-12123S

Alternative language

  • Project name in Czech

    Podpora přírodovědné gramotnosti prostřednictvím výukového prostředí založeného na narativních výukových hrách pro žáky prvího stupně základních škol

  • Annotation in Czech

    Výzkum přináší přesvědčivé výsledky o efektech herního výukového prostředí (GBLE) na učení žáků ve školách. Navzdory těmto poznatkům existuje málo experimentálních studií, které by doložily důkazy o účinnosti GBLE při výuce přírodovědné gramotnosti. Tento projekt má za cíl vyplnit tuto mezeru sadou studií zaměřených na zkoumání žáků při hraní MISSIONS WITH MONTY, příběhové hry, která vzdělává žáky na prvním stupni v přírodovědné gramotnosti, nabízí okamžitou zpětnou vazbu a adaptuje se na specifika jejich učení. V počáteční fázi bude proveden překlad hry a její optimalizace na české školní prostředí. V další fázi budou třídy náhodně rozděleny do GBLE a kontrolních skupin. Výsledky žáků v těchto skupinách budou porovnány v přírodovědné gramotnosti, seberegulovaném učení a motivaci. V následné fázi, bude testován vliv učitele, který obsah GBLE začlení do výuky, na naměřené výsledky a transfer žáků. Výsledky projektu přispějí k porozumění integrace technologií do výuky přírodních věd a rozšíří možnosti pro další mezinárodní spolupráci.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • OECD FORD - main branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

  • OECD FORD - secondary branch

  • OECD FORD - another secondary branch

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    AN - Psychology

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2024

  • Realization period - end

    Dec 31, 2026

  • Project status

    Z - Beginning multi-year project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP24-GA0-GA-R

  • Data delivery date

    Mar 11, 2024

Finance

  • Total approved costs

    8,764 thou. CZK

  • Public financial support

    8,764 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK