Promoting Science Literacy through a Narrative Game Based Learning Environment at Upper Elementary Grade Classrooms
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
SGA0202400001
Main participants
Univerzita Karlova / Filozofická fakulta
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
24-12123S
Alternative language
Project name in Czech
Podpora přírodovědné gramotnosti prostřednictvím výukového prostředí založeného na narativních výukových hrách pro žáky prvího stupně základních škol
Annotation in Czech
Výzkum přináší přesvědčivé výsledky o efektech herního výukového prostředí (GBLE) na učení žáků ve školách. Navzdory těmto poznatkům existuje málo experimentálních studií, které by doložily důkazy o účinnosti GBLE při výuce přírodovědné gramotnosti. Tento projekt má za cíl vyplnit tuto mezeru sadou studií zaměřených na zkoumání žáků při hraní MISSIONS WITH MONTY, příběhové hry, která vzdělává žáky na prvním stupni v přírodovědné gramotnosti, nabízí okamžitou zpětnou vazbu a adaptuje se na specifika jejich učení. V počáteční fázi bude proveden překlad hry a její optimalizace na české školní prostředí. V další fázi budou třídy náhodně rozděleny do GBLE a kontrolních skupin. Výsledky žáků v těchto skupinách budou porovnány v přírodovědné gramotnosti, seberegulovaném učení a motivaci. V následné fázi, bude testován vliv učitele, který obsah GBLE začlení do výuky, na naměřené výsledky a transfer žáků. Výsledky projektu přispějí k porozumění integrace technologií do výuky přírodních věd a rozšíří možnosti pro další mezinárodní spolupráci.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
OECD FORD - main branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
OECD FORD - secondary branch
—
OECD FORD - another secondary branch
—
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
AN - Psychology
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2024
Realization period - end
Dec 31, 2026
Project status
Z - Beginning multi-year project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP24-GA0-GA-R
Data delivery date
Mar 11, 2024
Finance
Total approved costs
8,764 thou. CZK
Public financial support
8,764 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK