All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Collectivity in Dialogic Teaching: An Intervention Study

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    SGA0202100005

  • Main participants

    Masarykova univerzita / Filozofická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    21-16021S

Alternative language

  • Project name in Czech

    Kolektivita v dialogickém vyučování: Intervenční studie

  • Annotation in Czech

    Dialogické vyučování (DV) je způsob výukové komunikace, při němž dochází ke stimulaci aktivity žáků, podněcování jejich myšlení a prohlubování jejich porozumění. Výzkumy prokázaly, že se učení se intenzifikuje, pokud mají žáci příležitost k rozvitým promluvám, v nichž vyjadřují vlastní myšlenky a podporují je argumenty. Byla provedena řada intervenčních studií zaměřených na zavádění DV. Tyto studie bez výjimky přehlížely, zda je DV kolektivní: zda v dostatečné míře participují všichni žáci ve třídě. Kolektivita je velmi důležitá, neboť při jejím porušení dochází k posilování nerovností vzdělávacích příležitostí žáků (tiší žáci jsou znevýhodněni oproti žákům vokálním). Jádrem navrhovaného projektu je intervence zaměřená na dosažení kolektivity v DV, tedy stavu, kdy všichni žáci produktivně verbálně participují. Budeme sledovat, zda a jak je možné proměnit žákovské participační vzorce, tak aby všichni produktivně využívali výukový dialog ke svému učení. V rámci projektu vznikne 6 studií, které budou publikovány v časopisech WOS (nejméně dvě studie v Q1), případně SCOPUS.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • OECD FORD - main branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - secondary branch

  • OECD FORD - another secondary branch

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    AM - Pedagogy and education

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2021

  • Realization period - end

    Dec 31, 2023

  • Project status

  • Latest support payment

    Mar 10, 2023

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP24-GA0-GA-R

  • Data delivery date

    May 21, 2024

Finance

  • Total approved costs

    6,162 thou. CZK

  • Public financial support

    6,162 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK