All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Who teaches future geography teachers? Social representations of teachers and teaching in initial teacher education

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    SGA0202300001

  • Main participants

    Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    23-05562S

Alternative language

  • Project name in Czech

    Kdo vzdělává budoucí učitele geografie? Sociální reprezentace učitelů a učitelství v učitelské přípravě

  • Annotation in Czech

    Univerzitní příprava učitelů ovlivňuje, jak budou studenti učitelství úspěšní ve své školní praxi. Klíčovou roli v přípravě učitelů mají vzdělavatelé učitelů a prostředí univerzitních pracovišť. V navrhovaném projektu se zaměřujeme na představy vzdělavatelů učitelů o učitelích a vyučování. Opíráme se o dvě základní teorie: teorie sociálních reprezentací a teorii sociální konstrukce reality. Pracujeme v rámci tří pracovních balíčků se třemi výzkumnými otázkami: (1) Jaké sociální reprezentace učitelů a učitelství mají vzdělavatelé učitelů na pracovištích připravujících učitele zeměpisu? (2) Jaké sociální reprezentace učitelů a učitelství jsou prezentovány v artefaktech na pracovištích připravujících učitele zeměpisu? (3) Jakou rozmanitost v sociálních reprezentacích učitelů a učitelství tvoří historický a kulturní kontext pracoviště? K zodpovězení otázek využíváme rozhovory, pozorování a analýzu artefaktů získané na vybraných univerzitních pracovištích připravujících učitele geografie v Česku. Výstupem jsou tři studie vydané v zahraničních časopisech (2Jimp a 1Jsc).

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • OECD FORD - main branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - secondary branch

  • OECD FORD - another secondary branch

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    AM - Pedagogy and education

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2023

  • Realization period - end

    Dec 31, 2025

  • Project status

    B - Running multi-year project

  • Latest support payment

    May 4, 2023

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP24-GA0-GA-R

  • Data delivery date

    Feb 19, 2024

Finance

  • Total approved costs

    3,688 thou. CZK

  • Public financial support

    3,688 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK