All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Cognitive and Dynamic Aspects of the Play-acting Personality of Teachers

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 9 (SGA02006GA-ST)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    406/06/1571

Alternative language

  • Project name in Czech

    Kognitivní a dynamické aspekty herecké (hráčské) osobnosti učitele

  • Annotation in Czech

    Projekt se zaměřuje na dva klíčové, dosud opomíjené aspekty rozvoje osobnosti budoucího učitele a studenta tzv. autorského herectví (jde v mnohém o podobné profese). Jsou jimi aspekt kognitivní (samostatné poznávání nových věcí subjektem) a aspekt dynamický (vliv postojů, motivů, potřeb a emocí na poznávání a jednání člověka). Cílem projektu je vědecké studium obou těchto aspektů. Půjde v něm o zkoumání vlivu psychosomaticky orientované přípravy (která zahrnuje jak aspekty kognitivní, tak aspekty dynamické) na rozvoj osobnosti studentů učitelství ( připravujících se na pedagogické působení na základních a středních školách) a studentů autorského herectví. Lze předpokládat, že výsledky řešení projektu se promítnou do současné praxe přípravy budoucích učitelů a studentů autorského herectví. Za přínosný možno považovat jednak návrh obsahu psychosomatické přípravy (psychosomatických disciplín), ale i doporučené, empiricky ověřené metody a formy této přípravy.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

    AN - Psychology

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The cognitive and dynamic aspects of the playful personality in the psychosomatic preparation of students of Pedagogy and Social Pedagogy and Authorial Role-playing was investigated in accordance with the set aims and objectives of the project. We take t

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2006

  • Realization period - end

    Dec 31, 2008

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 25, 2008

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP09-GA0-GA-U/02:2

  • Data delivery date

    Oct 22, 2009

Finance

  • Total approved costs

    1,398 thou. CZK

  • Public financial support

    1,398 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK