Virtual Reality as a Tool for Change in Preparing Teachers to Address Problems and Communicate with Students with Challenging Behavior and Their Parents
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
—
Call for proposals
STA02025TQ230
Main participants
Západočeská univerzita v Plzni / Fakulta pedagogická
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
TQ23000175 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternative language
Project name in Czech
Virtuální realita jako nástroj změny v přípravě učitelů na řešení problémů a komunikaci s žáky s náročným chováním a jejich rodiči
Annotation in Czech
Cílem projektu je změna v přípravě učitelů na komunikaci s žáky s náročným chováním a jejich rodiči. Hlavním výstupem je adaptivní virtuální model školní třídy a kabinetu s integrovanou umělou inteligencí pro realizaci imerzivního tréninku učitelů v komunikačních situacích, jejichž scénáře budou vytvořeny na základě situací identifikovaných v praxi. Součástí projektu je empirický výzkum, jehož cílem je ověřit dopad využití modelu na rozvoj komunikačních kompetencí učitelů a přijetí této vzdělávací technologie ze strany učitelů. Projekt vychází z poznatků kognitivních věd, řešitelský tým sestává z didaktiků, psychologů a odborníků na komunikaci a využití technologií ve vzdělávání. Výstupy projektu budou využity v přípravě učitelů, budoucích učitelů i lektorů neformálního vzdělávání.
Scientific branches
R&D category
VV - Exeperimental development
OECD FORD - main branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - secondary branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
OECD FORD - another secondary branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
AM - Pedagogy and education<br>AN - Psychology
Solution timeline
Realization period - beginning
Sep 1, 2025
Realization period - end
Dec 31, 2028
Project status
Z - Beginning multi-year project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP25-TA0-TQ-R
Data delivery date
Aug 5, 2025
Finance
Total approved costs
11,147 thou. CZK
Public financial support
8,918 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
2,230 thou. CZK