All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Self-Regulation of Digital Behaviour in Children

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    SGA0202400001

  • Main participants

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně / Fakulta humanitních studií

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    24-11912S

Alternative language

  • Project name in Czech

    Seberegulace digitálního chování dětí

  • Annotation in Czech

    Nadužívání digitálních technologií (DT) se týká až čtvrtiny dospívajících v ČR. Ve většině případů je určujícím rysem excesivity ztráta sebekontroly. DT představují obzvláště silné impulzivní síly pro seberegulaci, zvláště pro děti a dospívající, kteří jsou považováni za jednu z nejzranitelnějších skupin online spotřebitelů. Z teorie duálního systému vyplývá, že existuje nerovnováha mezi vědomým kontrolovaným a nevědomým impulzivním chováním, a že implicitní postoje mohou zásadním způsobem ovlivnit sebekontrolu, která působí na excesivitu digitálního chování. Tato dualita sebekontroly vyvrací přesvědčení o její schopnosti regulovat nadměrné digitální chování, ačkoliv vysoká úroveň seberegulace indikuje zdravé užívání DT. Řešení projektu pomůže vysvětlit společné působení implicitních a explicitních postojů a seberegulace na digitální chování dětí a porozumět mechanismu nadměrného užívání DT. Tento výzkum může mít zásadní dopad na přehodnocení programů a strategií pro zmírnění nezdravého užívání DT v rámci prevence rizikového chování a významně podpořit péči o duševní zdraví dětí.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • OECD FORD - main branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - secondary branch

  • OECD FORD - another secondary branch

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    AM - Pedagogy and education

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2024

  • Realization period - end

    Dec 31, 2026

  • Project status

    Z - Beginning multi-year project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP24-GA0-GA-R

  • Data delivery date

    Mar 13, 2024

Finance

  • Total approved costs

    4,993 thou. CZK

  • Public financial support

    4,993 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK