All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Theory of learning regions and its utilisation in regional programming and projects

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 8 (SGA02005GA-ST)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    402/05/0585

Alternative language

  • Project name in Czech

    Teorie učících se regionů a její využití v regionálním programovaní a projektech

  • Annotation in Czech

    V posledních dvou dekádách jsme svědky intenzivního rozvoje teorie učících se regionů. Učení se, inovace a objevování nových řešení regionálních problémů představují stěžejní rysy tohoto přístupu. Protože se za agregovanými ukazateli o regionu skrývají dílčí sociálně-ekonomické mikroprocesy, sehrávají hlavní roli sítě a kontakty mezi jednotlivými aktéry ovlivňujícími vývoj regionu. Teorie učících se regionů už častokrát prokázala svou užitečnost pro objasnění lokálního a regionálního rozvoje ve vyspělých zemích a jednotlivé výzkumy navíc přinesly praktická doporučení pro místní a regionální managementy. Není proto udivující, že v současnosti představují "učící se regiony" jeden z nejdynamičtějších směrů regionálního rozvoje. Stojí za povšimnutí, že v tranzitivních ekonomikách nebyl doposud proveden žádný výzkum tohoto druhu. Projekt se proto snaží přispět k zaplnění teoretických mezer v moderních teoriích regionálního rozvoje na straně jedné a přinést praktická doporučení našim

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AE - Management, administration and clerical work

  • CEP - secondary branch

    AH - Economics

  • CEP - another secondary branch

    AP - Municipal, regional and transportation planning

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance<br>50602 - Public administration<br>50603 - Organisation theory<br>50702 - Urban studies (planning and development)<br>50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    Learning regions currently cover rather heterogeneous and still growing group of popular concepts. More detailed view on learning regions should be accomplished from horizontal or functional as well as from vertical or rank-territorial perspectives. From

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2005

  • Realization period - end

    Dec 31, 2007

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    May 2, 2007

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP08-GA0-GA-U/04:3

  • Data delivery date

    Dec 16, 2008

Finance

  • Total approved costs

    1,600 thou. CZK

  • Public financial support

    1,600 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK