All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Cultural aspects of Czech and European Advertising

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 9 (SGA02006GA-ST)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    402/06/0509

Alternative language

  • Project name in Czech

    Kulturní aspekty české a evropské reklamy

  • Annotation in Czech

    Procesy globalizace a integrace činí otázky kulturní diverzity evropských zemí stále více aktuální. Poznání, zvládnutí a využití znalostí kulturních rozdílů existujících uvnitř jednotného evropského trhu je jedním ze základních předpokladů efektivního marketingu českých podnikatelských subjektů. Cílem navrhovaného projektu je zaměřit se na kulturní prostředí České republiky a zemí EU a podchytit jejich vliv ve specifické oblasti marketingu, tj. v oblasti reklamy. Nerespektování kulturních vlivů v reklamní tvorbě vede na jedné straně k zásadnímu snížení její efektivnosti a účinnosti, na straně druhé i k prohlubujícím se negativním postojům veřejnosti vůči reklamě jako takové. Projekt by navázal na již existující a publikované výzkumy navrhovatele a jehovýstupem bude jak podrobná analýza kulturních aspektů české a evropské reklamy včetně definování českého reklamního stylu, tak i konkrétní doporučení pro tvorbu marketingové a kreativní strategie určené pro zadavatele i tvůrce české reklamy a

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AH - Economics

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    Center of grant project Cultural aspects of Czech and European advertising was analysis of cultural environment of the Czech Republic and EU member states to specify it's influence in the area of advertising. Set primary goal was to specify influence of

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2006

  • Realization period - end

    Dec 31, 2008

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 25, 2008

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP09-GA0-GA-U/02:2

  • Data delivery date

    Oct 22, 2009

Finance

  • Total approved costs

    1,224 thou. CZK

  • Public financial support

    1,224 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK