All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Audit of Customer Satisfaction in Tourism Industry

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Post-graduate (doctorate) grants

  • Call for proposals

    Postdoktorandské granty 6 (SGA02006GA1PD)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    402/06/P297

Alternative language

  • Project name in Czech

    Audit spokojenosti zákazníka v oblasti cestovního ruchu

  • Annotation in Czech

    Moderní cestovní ruch v různých formách soustřeďuje k dlouhodobým i krátkodobým pobytům obyvatelstvo do významných středisek, oblastí a zemí. Přináší prospěch nejen jednotlivým zemím, ale také regionům, městům a obcím. Jeho vývoj s ohledem na jeho důležitost nemůže být ponechán náhodě. Cestovní ruch musí být odpovídajícím způsobem řízen. Jednou z možností vybudování a udržení konkurenceschopnosti může být uplatňování marketingového auditu, jehož nedílnou součástí je hodnocení spokojenosti zákazníků, v marketingovém řízení podnikatelských aktivit firem. Stěžejním cílem projektu bude otestování metodiky evropského modelu spokojenosti zákazníků v českém prostředí a následné navržení vhodné metodiky respektující specifika českého trhu zejménav oblasti cestov ního ruchu. Předložený model bude během terénního průzkumu ověřen, případně přizpůsoben, na konkrétním příkladě výpočtů indexů spokojenosti zákazníků vybraných cestovních kanceláří či agentur.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AH - Economics

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The spheres of interests in this project were the problems of customer satisfaction audit and their application in business practice. The principal goal was to suggest and test the methodology of European customer satisfaction model in Czech conditions i

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2006

  • Realization period - end

    Dec 31, 2007

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    May 2, 2007

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP08-GA0-GP-U/03:2

  • Data delivery date

    Oct 17, 2008

Finance

  • Total approved costs

    314 thou. CZK

  • Public financial support

    314 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK