All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 9 (SGA02006GA-ST)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    402/06/0577

Alternative language

  • Project name in Czech

    Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik

  • Annotation in Czech

    Cílem projektu je rozpracovat metodické přístupy ke zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik. Ve vybraných podnicích v České republice, působících jakna B2B trzích, tak na spotřebních trzích, budou nejprve zkoumány současné přístupy k diferencovanému řízení vztahů se zákazníky (segmenty trhu), kritéria rozhodování o diferenciaci nabídky a způsoby jejich diferenciace. Budou v nich zkoumány podmínky prourčení aktuální a potenciální hodnoty jednotlivých zákazníků (trhů) pro podnik a rozpracovány metodické postupy jejich stanovení s využitím zejména metody ABC (Activity Based Costing). Na základě toho bude rozpracována segmentace trhu podle hodnoty zákazníků pro podnik a diskutovány možné strategie vytváření zvláštní hodnoty pro různé hodnotové segmenty trhu, zejména pro klíčové zákazníky s využitím moderních manažerských systémů CRM (Customer Realationship Management), QMS (Quality Management

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AH - Economics

  • CEP - secondary branch

    AE - Management, administration and clerical work

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance<br>50602 - Public administration<br>50603 - Organisation theory

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The objectives of the research have been completed. Primary research in B2C and B2B operating enterprise markets have demonstrated that the CRM strategy has been increasingly pursued for increasing of companies´prerformance, that is always on B2C markets

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2006

  • Realization period - end

    Dec 31, 2008

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 25, 2008

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP09-GA0-GA-U/02:2

  • Data delivery date

    Oct 22, 2009

Finance

  • Total approved costs

    1,588 thou. CZK

  • Public financial support

    1,588 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK