All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Tools for strengthening the long-term relationships with customers based on integration and cooperation of value network subjects

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 15 (SGA02012GA-ST)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    P403-12-1279

Alternative language

  • Project name in Czech

    Nástroje posilování dlouhodobých vztahů se zákazníky na bázi integrace a spolupráce subjektů hodnotové sítě

  • Annotation in Czech

    Projekt se zabývá specifikací nástrojů pro posilování dlouhodobých vztahů se zákazníky (strategických užitků) na bázi integrace a kooperace subjektů hodnotových sítí od výrobců přes přímé zákazníky, zákazníky těchto zákazníků až po konečné spotřebitele vodvětvích chemického, farmaceutického a petrochemického průmyslu. Při řešení projektu budou každoročně realizovány primární marketingové výzkumy, a to u výrobců produktů, u jejich přímých zákazníků a u zákazníků těchto zákazníků.Výzkumy budou postupně zaměřeny na zkoumání dosud uplatňovaných forem posilování dlouhodobých vztahů se zákazníky poskytováním tzv. strategických užitků v hodnotové síti, hledání jejich nových forem, podmínek a bariér jejich uplatnění a efektivních způsobů jejich poskytování kooperací subjektů hodnotové sítě. Bude zkoumán jejich vliv na výkonnost a konkurenceschopnost frem. Syntéza poznatků povede k rozpracování systému strategických užitků, společně poskytovaných subjekty hodnotové sítě konečným zákazníkům, které synergicky upevňují jejich strategické pozice, výkonnost a konkurenceschopnost na trhu.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AE - Management, administration and clerical work

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50602 - Public administration<br>50603 - Organisation theory

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    O - Nesplněno zadání, smlouva však byla dodržena

  • Project results evaluation

    The project has purely local impact and by far did not meet the pub. goals (2 Jimp, 4 Jneimp, 6 Jrec). Except for the book in prep and 23 papers in conf. proceedings, 1 JSc publication in Applied Mechanics and Materials and 4 local Jrec papers, only 1 other article is under review at Jimp J. of Food Products Marketing. Some results can be interesting for firms, though only in descriptive sense.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2012

  • Realization period - end

    Dec 31, 2014

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Mar 31, 2014

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP15-GA0-GA-U/01:1

  • Data delivery date

    May 22, 2015

Finance

  • Total approved costs

    2,807 thou. CZK

  • Public financial support

    2,807 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK