All
All

What are you looking for?

All
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Tools for strengthening the long-term relationships with customers based on integration and cooperation of value network subjects

Project goals

The project deals with the setting of tools for strengthening the long-term relationships with customers based on integration and cooperation of the value network subjects via developing the strategic benefits for the customers in the value network fromthe producers up to the final consumers in the product lines of chemical, pharmaceutical and petrochemical industries. The project will comprise of implementation of marketing researches, always with the products producers, their direct customers and thenext-in-line customers. The researches will focus on exploring the current forms of the strategic benefits provision in the value network, ways of providing them, searching their new forms, the conditions of their application, their influence upon firms' performance and competitiveness. The findings synthesis will issue in the elaboration of the system of the strategic benefits appropriate in the researched industries to become tools for strengthening the long-term relationships with customers and enhancing strategic positions and performance of partners within the value network.

Keywords

valuenetworkcustomervaluestrategicbenefitsstrengtheningrelationshipscustomersintegrationvaluenetworksubjectsperformancecompetitivenessvaluenetworksubjects

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 15 (SGA02012GA-ST)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    P403-12-1279

Alternative language

  • Project name in Czech

    Nástroje posilování dlouhodobých vztahů se zákazníky na bázi integrace a spolupráce subjektů hodnotové sítě

  • Annotation in Czech

    Projekt se zabývá specifikací nástrojů pro posilování dlouhodobých vztahů se zákazníky (strategických užitků) na bázi integrace a kooperace subjektů hodnotových sítí od výrobců přes přímé zákazníky, zákazníky těchto zákazníků až po konečné spotřebitele vodvětvích chemického, farmaceutického a petrochemického průmyslu. Při řešení projektu budou každoročně realizovány primární marketingové výzkumy, a to u výrobců produktů, u jejich přímých zákazníků a u zákazníků těchto zákazníků.Výzkumy budou postupně zaměřeny na zkoumání dosud uplatňovaných forem posilování dlouhodobých vztahů se zákazníky poskytováním tzv. strategických užitků v hodnotové síti, hledání jejich nových forem, podmínek a bariér jejich uplatnění a efektivních způsobů jejich poskytování kooperací subjektů hodnotové sítě. Bude zkoumán jejich vliv na výkonnost a konkurenceschopnost frem. Syntéza poznatků povede k rozpracování systému strategických užitků, společně poskytovaných subjekty hodnotové sítě konečným zákazníkům, které synergicky upevňují jejich strategické pozice, výkonnost a konkurenceschopnost na trhu.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AE - Management, administration and clerical work

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • 50602 - Public administration
    50603 - Organisation theory

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    O - Nesplněno zadání, smlouva však byla dodržena

  • Project results evaluation

    The project has purely local impact and by far did not meet the pub. goals (2 Jimp, 4 Jneimp, 6 Jrec). Except for the book in prep and 23 papers in conf. proceedings, 1 JSc publication in Applied Mechanics and Materials and 4 local Jrec papers, only 1 other article is under review at Jimp J. of Food Products Marketing. Some results can be interesting for firms, though only in descriptive sense.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2012

  • Realization period - end

    Dec 31, 2014

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Mar 31, 2014

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP15-GA0-GA-U/01:1

  • Data delivery date

    May 22, 2015

Finance

  • Total approved costs

    2,807 thou. CZK

  • Public financial support

    2,807 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK

Basic information

Recognised costs

2 807 CZK thou.

Public support

2 807 CZK thou.

100%


Provider

Czech Science Foundation

CEP

AE - Management, administration and clerical work

Solution period

01. 01. 2012 - 31. 12. 2014