Tools for strengthening the long-term relationships with customers based on integration and cooperation of value network subjects
Project goals
The project deals with the setting of tools for strengthening the long-term relationships with customers based on integration and cooperation of the value network subjects via developing the strategic benefits for the customers in the value network fromthe producers up to the final consumers in the product lines of chemical, pharmaceutical and petrochemical industries. The project will comprise of implementation of marketing researches, always with the products producers, their direct customers and thenext-in-line customers. The researches will focus on exploring the current forms of the strategic benefits provision in the value network, ways of providing them, searching their new forms, the conditions of their application, their influence upon firms' performance and competitiveness. The findings synthesis will issue in the elaboration of the system of the strategic benefits appropriate in the researched industries to become tools for strengthening the long-term relationships with customers and enhancing strategic positions and performance of partners within the value network.
Keywords
valuenetworkcustomervaluestrategicbenefitsstrengtheningrelationshipscustomersintegrationvaluenetworksubjectsperformancecompetitivenessvaluenetworksubjects
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 15 (SGA02012GA-ST)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
P403-12-1279
Alternative language
Project name in Czech
Nástroje posilování dlouhodobých vztahů se zákazníky na bázi integrace a spolupráce subjektů hodnotové sítě
Annotation in Czech
Projekt se zabývá specifikací nástrojů pro posilování dlouhodobých vztahů se zákazníky (strategických užitků) na bázi integrace a kooperace subjektů hodnotových sítí od výrobců přes přímé zákazníky, zákazníky těchto zákazníků až po konečné spotřebitele vodvětvích chemického, farmaceutického a petrochemického průmyslu. Při řešení projektu budou každoročně realizovány primární marketingové výzkumy, a to u výrobců produktů, u jejich přímých zákazníků a u zákazníků těchto zákazníků.Výzkumy budou postupně zaměřeny na zkoumání dosud uplatňovaných forem posilování dlouhodobých vztahů se zákazníky poskytováním tzv. strategických užitků v hodnotové síti, hledání jejich nových forem, podmínek a bariér jejich uplatnění a efektivních způsobů jejich poskytování kooperací subjektů hodnotové sítě. Bude zkoumán jejich vliv na výkonnost a konkurenceschopnost frem. Syntéza poznatků povede k rozpracování systému strategických užitků, společně poskytovaných subjekty hodnotové sítě konečným zákazníkům, které synergicky upevňují jejich strategické pozice, výkonnost a konkurenceschopnost na trhu.
Scientific branches
Completed project evaluation
Provider evaluation
O - Nesplněno zadání, smlouva však byla dodržena
Project results evaluation
The project has purely local impact and by far did not meet the pub. goals (2 Jimp, 4 Jneimp, 6 Jrec). Except for the book in prep and 23 papers in conf. proceedings, 1 JSc publication in Applied Mechanics and Materials and 4 local Jrec papers, only 1 other article is under review at Jimp J. of Food Products Marketing. Some results can be interesting for firms, though only in descriptive sense.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2012
Realization period - end
Dec 31, 2014
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Mar 31, 2014
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP15-GA0-GA-U/01:1
Data delivery date
May 22, 2015
Finance
Total approved costs
2,807 thou. CZK
Public financial support
2,807 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK
Basic information
Recognised costs
2 807 CZK thou.
Public support
2 807 CZK thou.
100%
Provider
Czech Science Foundation
CEP
AE - Management, administration and clerical work
Solution period
01. 01. 2012 - 31. 12. 2014