All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Transformation Marketing-Methology of Impementation of Marketing and Marketing Management in Privatizated Firms in Czech Republic

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

  • Main participants

    Vysoké učení technické v Brně / Fakulta technologická ve Zlíně

  • Contest type

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Transformační marketing - metodika zavádění marketingu a marketingového řízení v privatizovaných podnicích v České republice

  • Annotation in Czech

    Současná praxe nekriticky přejímá paradigmata západního marketingu.To snižuje efektivnost hospodářské činnosti u zahraničních i tuzemských firem. Poslání projektu je vytvořit pro zahraničí i české firmy poznatkovou základnu o specifikovaných podmínkách transformačního procesu a jemu ekvivalentnímu transformačního marketingu. Cílem řešení je poskytnout na základě sumy marketingových případových studií obecnou metodiku zavádění marketingu a marketingového managementu a ve stavebnicové formě dílčí metodikystrategického marketingu, investičního marketingu, tvorby výrobkové a sortimentní koncepce a metodiky aplikace jednotlivých prvků marketingového mixu.Navrhovatel zorganizoval ještě v době totality první marketingový seminář a výuku marketingu po roce 1989. Pro zahraniční firmy vypracoval šest marketingových studií. Dílčí studie řešení byly vypracovány v letech 1991 - 93 Evropskou školu managementu Paříž, Berlín, Oxford, Matrid a univerzitou v Kasselu.

Scientific branches

  • R&D category

  • CEP classification - main branch

    AH - Economics

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 1995

  • Realization period - end

    Jan 1, 1997

  • Project status

    K - Ending multi-year project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/1997/GA0/GA07GA/V/9:7

  • Data delivery date

Finance

  • Total approved costs

    1,572 thou. CZK

  • Public financial support

    1,572 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK